Wella Professionals traff blink med sin sommerkampanje som spilte på Golden Hour Trenden, som er den siste timen før solnedgangen og soloppgangen. Dette er magiske øyeblikk som har speilet seg i fargenyansene. Men nå er høsten her, og hva venter oss? Vi bringer noen glimt fra leverandørenes perspektiv på høstens fargespill.
Wella Professionals Color Touch ammoniakkfrie formulering er nå fornyet, og leverer intens farge med en fantastisk glans. Konseptets Metal Purifyer bidrar til å transformere skadet hår til en sunn look, med kontrollerbare fargetoner og resultater.
Det nye er også at ingredienslisten inkluderer 85 % naturlige ekstrakter. Teknologien fremholdes å levere 100 % trygge farger, uten behov for ekstra produkter eller ekstra tid for å oppnå et strålende resultat. Color Touch fader ut over 28 vasker, så looken kan transformeres i henhold til sesonger og de hotteste trendene.
Ut over denne store høstlanseringen jobber Wella med å utvikle nye fargetjenester tilpasset konsumentens tilbakemeldinger. Kort oppsummert: De ser etter intense, levende fargeresultater, med «soft, melted finish». For å møte dette, presenterer Wella Professionals sin nye signaturservice; Color Touch Melt for 100 % ultra-personaliserte, levende fargetjenester.
Ellers kan det nevnes at Wella Professionals har jobbet med å identifisere seks trend-looks for å inspirere profesjonelle kolorister. Dette er tilpasset Color Touch Melt og den oppgraderte Color Touch.
Ulset AS lanserer CHI Tone & Gloss, en skånsom serie med ammoniakkfrie demi-permanente kremfarger, som lar frisørene justere undertonene i lysnet hår. De milde fargene oppnår tenkt hårfarge på de lyseste nyansene, med dybde og dimensjon mellom hvert hårstrå for en levende, høy glans.
- Selv om fargene er ideelle på lysnet hår, kan fargene også brukes til andre farge- og toningsteknikker, som å balansere tonene i håret for ønskede fargeeffekter, forbedret hårfarge, samt oppfriskning av hårfargen, opplyser daglig leder Stig Ulset.
L’Oréal Professionnel satser på utdanning av sertifiserte fargespesialister gjennom Color-Specialist programmet.
- Dette er et intensivt og krevende utdanningsløp som sikrer spisskompetanse innen farger og fargeteori, forteller Senior Educator i L’Oréal Professionnel, Elisa Jeronima Smestad.
- For å bestå å bestå dette programmet kreves det mer enn bare lidenskap for faget. Deltagerne må gjennom en grundig søknadsprosess, bestå en digital quiz og levere hjemmeoppgaver for å kvalifisere seg. Selve programmet strekker seg over tre moduler fordelt på 13 dager, og inkluderer både teoretisk og praktisk opplæring, opplyser hun.
- Aveda Full Spektrum Permanent kombinerer vegansk, bærekraftig teknologi med pleiende og glansfulle resultater. Full Spektrum Permanent gir 100 % gråhårsdekning på bare 30 minutter, og tilbyr frisørene uendelige muligheter til å skape skreddersydde fargekombinasjoner for hver enkelt kunde, opplyser Marketing Manager Kristina Krøvel i We are One Nordic.
- Aveda tilbyr frisører muligheten til å oppleve denne banebrytende hårfargen gjennom vårt omfattende opplæringsprogram. Vi har tilgang til 24/7 online-kurs, sesongbaserte trendguider, og live kurs i salonger over hele verden, slik at frisører kan skape skreddersydde resultater for enhver kunde, legger hun til.
Moroccanoil Color Rapsody Ultimates byr på 100 % gråhårsdekning. Inneholder pleiede ingredienser i ferdigblandede fargenyanser med en økt fargedose. Forsterker håret opptil tre ganger, og glatter håret med 22 %. Cutrin Norge AS er leverandør.
- Naturlige og multitonede uttrykk for å fremheve naturlig skjønnhet og individualisme, sammen med pleiende og nærende farge med et eksklusivt preg er stort i motebildet, og vi ser av våre COLOR.ME by Kevin.Murphy frisører tilfredsstiller sine kunder på alle de punktene, sier Education Manager Caroline Idland i Verdant AS. Hun legger til følgende;
- Når jeg holder kurs, merker jeg at frisørene ønsker effektive, men samtidig virkningsfulle teknikker og fargeverktøy som både stimulerer deres kreativitet og tilfredsstiller kundenes ønsker.
- Ellers er min erfaring at kundene har lengre intervaller mellom store behandlinger, enn tidligere. Vi ser at Gloss behandlinger mellom disse behandlingene har blitt svært populære for å opprettholde både riktig nyanse og høy kvalitet. Det er derfor av stor verdi å tilby kundene en slik ekspressbehandling. Med COLOR.ME GLOSS får frisørene oppfylt kundenes behov for å oppnå sitt sunneste hår. Håret styrkes med 25 % etter bare én påføring, og får 37 % mer fylde, en effekt som øker med hvert bruk.
Har du lyst til å utvikle deg som leder, løfte bedriften din og øke lønnsomheten? NFVB Lederprogram gir deg ny kompetanse, praktiske verktøy og personlig coaching. Tilbakemeldingene fra tidligere deltakere er rett og slett overstrømmende. Kull 11 starter 23. april 2025. Meld deg på nå!