Professionals only. Markedsdirektør Anette Frigstad i Dermanor AS og konsernsjef Henning Nielsen i Dermanordic AS rendyrker satsningen mot det profesjonelle hudpleiemarkedet.
Professionals only. Markedsdirektør Anette Frigstad i Dermanor AS og konsernsjef Henning Nielsen i Dermanordic AS rendyrker satsningen mot det profesjonelle hudpleiemarkedet.

Dermanor går motstrøms

- Fra 1. februar 2025 lanserer vi offisielt to profesjonelle merker, Skeyndor og Obagi Medical. Sammen med Priori og Skinbetter Science vil vi med dette ha fire merker som kun retter seg mot det profesjonelle markedet, opplyser konsernsjef Henning Nielsen i Dermanordic AS.

Av: - NFVB
Sist oppdatert: 2024-12-10T13:45:54.0000000Z

 - Vi ser at det er nødvendig å ta grep for å sikre at våre kunder kan møte konkurransen fra nettbutikker på en god måte. For vår del betyr dette at vi i tillegg til produktserier, som distribueres i for eksempel apotek, vil ha serier som kun brukes og selges gjennom den profesjonelle kanalen. I praksis betyr dette at vi vil trekke merkevaren Priori fra Lyko og andre nettbutikker, selv om dette koster oss penger.

Konsernsjef Henning Nielsen i Dermanordic AS.

 - Grunnen til at vi kan gjøre dette, er at vi nå har kjøpt det amerikanske merket Priori, og selv skal forestå distribusjonen utenfor USA. Det gir oss kontroll. I tillegg har vi overtatt distribusjonen av Obagi Medical i Norden, og vi introduserer også Skeyndor, som er et prisgunstig alternativ til vår premiumserie Skinbetter Science, sier Henning Nielsen.

Satser fortsatt på bredde

Dermanor vil imidlertid fortsatt ha en bred merkevareportefølje. Spa-serien fra Elemis og Matis vil fortsatt bli i porteføljen, men her åpnes det for distribusjon flere kanaler. Samtidig vil Dermanor tilby tilleggsprodukter i form av løsnegler og vippe-ekstensions, samt mineralmakeup.

Tilbake
ANNET INNHOLD