- Vi ser at det er nødvendig å ta grep for å sikre at våre kunder kan møte konkurransen fra nettbutikker på en god måte. For vår del betyr dette at vi i tillegg til produktserier, som distribueres i for eksempel apotek, vil ha serier som kun brukes og selges gjennom den profesjonelle kanalen. I praksis betyr dette at vi vil trekke merkevaren Priori fra Lyko og andre nettbutikker, selv om dette koster oss penger.
- Grunnen til at vi kan gjøre dette, er at vi nå har kjøpt det amerikanske merket Priori, og selv skal forestå distribusjonen utenfor USA. Det gir oss kontroll. I tillegg har vi overtatt distribusjonen av Obagi Medical i Norden, og vi introduserer også Skeyndor, som er et prisgunstig alternativ til vår premiumserie Skinbetter Science, sier Henning Nielsen.
Satser fortsatt på bredde
Dermanor vil imidlertid fortsatt ha en bred merkevareportefølje. Spa-serien fra Elemis og Matis vil fortsatt bli i porteføljen, men her åpnes det for distribusjon flere kanaler. Samtidig vil Dermanor tilby tilleggsprodukter i form av løsnegler og vippe-ekstensions, samt mineralmakeup.