- Jeg opplever dette som en stor ære, sa Karam Abdelhadi da han ble kåret til Årets Talsperson av NHO Service og Handel. Prisen ble delt ut under arrangementet Handlekraft 2023 i Oslo.
- Som vinner vil jeg gratulerer alle frisørene og frisørbransjen med denne prisen. Dette var den beste 40-årspresangen jeg kunne fått, og den beste gaven jeg kan gi videre til bransjen. Jeg vil takke NHO, NHO Service og Handel og NFVB for denne muligheten og lover å fortsette arbeidet for å løfte frisørfaget i Norge til den status som faget fortjener, sier Karam Abdelhadi.
Adm. dir. i NHO Service og Handel, Anne Cecilie Kaltenborn, sier det slik:
- Juryen hedrer Abdelhadi for hans formidlingsevne og solide medieopptredener etter at han tidligere i år ble verdensmester i frisering i Paris.
Karam Abdelhadi gratuleres av avtroppende styreleder i NHO SH Kathinka Friis-Møller.
Juryen løftet frem Abdelhadis enestående evne til å skape begeistring for yrket, både gjennom sin profesjonalitet og sin tilnærming til media.
- Abdelhadi, gründer og daglig leder for den populære salongen Idol, The Lord of Hair på Holmlia i Oslo, har imponert bransjen og allmennheten med sin dedikasjon til sitt fag og sitt nærmiljø. Han har demonstrert en unik evne til å kombinere begeistring for sitt yrke med nøkternhet og profesjonalitet i sin tilnærming til media, uansett om det er på TV, radio, sosiale medier, aviser eller podcast, uttalte juryen.
- Dette er sterkt, sa Karam Abdelhadi med tårer i øynene under prisutdeling i regi av NHO Service og Handel under arrangementet Handlekraft i Oslo.
Karam Abdelhadi kom som en flykning til Norge for 14 år siden, og driver nå frisørsalong på Holmlia i Oslo. Juryen uttaler videre;
- I den krevende og konfliktfylte tiden vi står i, har Karam Abdelhadis sterke historie stor aktualitet. Hans eksempel viser verdien av hva man kan skape i arbeidslivet, som fagperson og arbeidsgiver, gjennom å jobbe målrettet slik han har gjort.
I priskriteriene står det: Prisen tildeles en person som siden forrige generalforsamling gjennom sitt arbeid, sin formidlingsevne, sin mediedeltagelse, samfunnsnyttige innsats eller sin serviceinnstilling har bidratt i norsk opinion til å løfte bevissthet om og omdømmet til servicebransjen og/eller næringslivet generelt, eller sin bransje eller bedrift spesielt.
Saken sto på trykk i FRISØR nr 4 2023.
Se også:
Thalgo har reformulert og relansert solproduktene i Riviera Sun serien. De gir huden naturlig solglød med en lett, silkemyk tekstur. Produktene tilfører fuktighet, har anti-age effekt og byr på en ny generasjon solfilter som gir effektiv solbeskyttelse. Riviera Sun har tuber basert på resirkulert plast, og de er også resirkulerbare.
Leverandør: Hudpleiegrossisten AS