- Jeg opplever dette som en stor ære, sa Karam Abdelhadi da han ble kåret til Årets Talsperson av NHO Service og Handel. Prisen ble delt ut under arrangementet Handlekraft 2023 i Oslo.
- Som vinner vil jeg gratulerer alle frisørene og frisørbransjen med denne prisen. Dette var den beste 40-årspresangen jeg kunne fått, og den beste gaven jeg kan gi videre til bransjen. Jeg vil takke NHO, NHO Service og Handel og NFVB for denne muligheten og lover å fortsette arbeidet for å løfte frisørfaget i Norge til den status som faget fortjener, sier Karam Abdelhadi.
Adm. dir. i NHO Service og Handel, Anne Cecilie Kaltenborn, sier det slik:
- Juryen hedrer Abdelhadi for hans formidlingsevne og solide medieopptredener etter at han tidligere i år ble verdensmester i frisering i Paris.
Juryen løftet frem Abdelhadis enestående evne til å skape begeistring for yrket, både gjennom sin profesjonalitet og sin tilnærming til media.
- Abdelhadi, gründer og daglig leder for den populære salongen Idol, The Lord of Hair på Holmlia i Oslo, har imponert bransjen og allmennheten med sin dedikasjon til sitt fag og sitt nærmiljø. Han har demonstrert en unik evne til å kombinere begeistring for sitt yrke med nøkternhet og profesjonalitet i sin tilnærming til media, uansett om det er på TV, radio, sosiale medier, aviser eller podcast, uttalte juryen.
Karam Abdelhadi kom som en flykning til Norge for 14 år siden, og driver nå frisørsalong på Holmlia i Oslo. Juryen uttaler videre;
- I den krevende og konfliktfylte tiden vi står i, har Karam Abdelhadis sterke historie stor aktualitet. Hans eksempel viser verdien av hva man kan skape i arbeidslivet, som fagperson og arbeidsgiver, gjennom å jobbe målrettet slik han har gjort.
I priskriteriene står det: Prisen tildeles en person som siden forrige generalforsamling gjennom sitt arbeid, sin formidlingsevne, sin mediedeltagelse, samfunnsnyttige innsats eller sin serviceinnstilling har bidratt i norsk opinion til å løfte bevissthet om og omdømmet til servicebransjen og/eller næringslivet generelt, eller sin bransje eller bedrift spesielt.
Saken sto på trykk i FRISØR nr 4 2023.
Se også:
Goldwell har lansert sin julekampanje 2024, Wrappet By, som er en feiring av personlig pleie og gavekunsten. Kampanjen introduserer en utsøkt kolleksjon av hårpleiesett, som hver og en er designet med omtanke for å imøtekomme individuelle hårbehov med personaliserte uttrykk. Salongen og gave-givere kan legge igjen en personlig beskjed for å gjøre gaven unik. Hvert sett pakkes inn med omtanke, omhu og et snev av julemagi.
Leverandør: KAO Salon Division / www.kao.com