Fremtidens behandlinger og produkter:
Trendene vi vil se mer av i 2019

Hudpleiebransjen er i endring. Det er ikke lenger slik at alt passer til alle. Skreddersydde tilbud, ny teknologi, miljøhensyn og hudpleie innenfra er noen av de trendene vi garantert kommer til å se mer til i 2019.

1. Skreddersydde behandlinger og produkter

Det er i ferd med å bli mye mindre fokus på merkevarer og mer fokus på skreddersydde behandlinger og produkter. Nå benyttes både DNA-analyse og avanserte 3D-hudanalyser for å kunne tilby optimale behandlingsprogrammer. Og det med god grunn. Hud er så individuelt. Det finnes ikke én løsning som er riktig for alle. Det som gir fantastiske resultater på en person, kan gi hudproblemer hos en annen. Dessuten er kundene mer bevisste. De krever behandlinger og produkter som gir resultater – helst uten nedetid. 

Mulighetene er mange for å lage skreddersydde behandlingsopplegg. Ved å bruke klinikkbehandlinger som lettere kjemiske peelinger, mikroneedling, mikrostrøm-behandlinger, LED-lys, ultralyd og radiofrekvens kan du designe individuelle behandlingskurer. Og sammen med spesialtilpassede hjemmeprodukter vil du kunne gi optimale resultater på dine kunders hud.

Kundene er mer bevisste. De krever behandlinger og produkter som gir resultater – helst uten nedetid.

2. Miljøvennlige pakninger og veganske produkter 

Miljøet er i fokus som aldri før. Forbrukerne har for alvor blitt oppmerksomme på den skaden plasten forårsaker når den ikke kastes trygt eller resirkuleres. Dette har bidratt til at stadig flere produsenter nå sørger for å lage miljøvennlig og nedbrytbar emballasje. Fokus på dyrevelferd har også bidratt til en økende etterspørsel etter veganske produkter, noe det vil komme mer og mer av fremover.

Fokus på dyrevelferd har bidratt til en økende etterspørsel etter veganske produkter.

3. Tekniske hjelpemidler til hjemmebruk 

Bærbar skjønnhetsteknologi gjør avanserte anti-aldringsbehandlinger mer tilgjengelig som hjemmerutine. I løpet av 2018 poppet det opp en rekke verktøy som skal effektivisere hjemmepleien. På nett har interessen for dermaruller til hjemmebruk steget med 345 prosent, ifølge tall fra nettstedet Pinterest. Stadig flere LED-lys, LED-masker og håndholdte ultralydapparater dukker opp, og flere hudpleieleverandører leverer egne massasjeapparater med sonisk høyfrekvent vibrasjon til bruk rundt øyne og på rynker. Slike tekniske hjelpemidler blir det bare mer av fremover, og for at kundene skal få optimalt ut av hjemmepleien, er en proff rensebørste til hjemmebruk noe du med god samvittighet kan selge.

4. Hudpleiende kosttilskudd

En annen trend som kom for fullt i 2018 er hudpleie i form av kollagentilskudd. Oslo SkinLab har hatt stor suksess med sitt kollagenpulver, ”The Solution”, og Thalgos kollagenshot Collagen 5000 har allerede vært på markedet noen år.  Begge inneholder den type 1 kollagen som finnes i hud, muskler, bein, hår og negler, og som har god effekt på rynker og hudaldring.  Stadig flere hudpleieprodusenter lager nå egne kosttilskudd som skal bremse hudens aldringsprosess. Og kundene har for alvor fått øynene opp for hvor viktig kosthold er for hudhelsen. Hudpleiende kosttilskudd er lett å selge og har kommet for å bli - også i 2019.

5. Anti-age kroppspleie

Antialdringspleie til kroppshuden er i ferd med å bli like viktig som hudpleie til ansiktet. Kundene ønsker noe som kan forebygge og reparere skrukkete og saggete hud. Hudpleieprodusentene har skjønt at det er et stort marked for kroppsprodukter med aktive ingredienser som også reparerer og fornyer huden. ZO Skin Health lanserte for noen år siden Oraser Body Emulsion - en bodylotion med cosmeceutical-effekt. Etter hvert har det kommet til flere kroppskremer med blant annet Retinol og AHA-syrer. Om ikke lenge vil det sannsynligvis også dukke opp spesialserum og kjemiske peelinger beregnet på kropp. Det er bare å følge med. 

Tilbake
ANNET INNHOLD