Dermanorkonferansen 2023 foregikk på Scandic Hotel Fornebu første helgen i september, og bød på interessante foredrag og selvfølgelig produktpresentasjoner fra Dermanors portefølje.
Dermanorkonferansen 2023 foregikk på Scandic Hotel Fornebu første helgen i september, og bød på interessante foredrag og selvfølgelig produktpresentasjoner fra Dermanors portefølje.

Dermanorkonferansen 2023: Høstens store bransjetreff

- Vi er veldig godt fornøyde med oppslutningen om vårt årlige arrangement. Med 200 deltagere er dette en bransjebegivenhet, med et faglig og sosialt innhold som vi håper vil inspirere alle i sitt daglige arbeide, smiler daglig leder og konsernsjef, Henning Nielsen.

Dermanorkonferansen 2023 foregikk på Scandic Hotel Fornebu første helgen i september, og bød på interessante foredrag og selvfølgelig produktpresentasjoner fra Dermanors portefølje. Det ble også en liten markering av styringsskifte.  Henning Nielsen har fått utvidet arbeidsområdet. I tillegg til å være konsernsjef i Dermanordic, overtar han nå stafettpinnen som daglig leder i Dermanor AS etter Reidun Wang.

 - Vi benytter anledningen til å presentere tre nye brands. Grown Alchemist, The INKEY list, som ble lansert i vår, og ikke minst BY TERRY, et fransk premium-merke med multifunksjonelle make-up og hudpleieprodukter, opplyser han. SE VIDEO HER

 - Med 200 deltagere er dette en bransjebegivenhet, med et faglig og sosialt innhold som vi håper vil inspirere alle i sitt daglige arbeide, smiler daglig leder og konsernsjef, Henning Nielsen.

Slik bygger du kunderelasjoner

Hudterapeut og kosmetisk sykepleier Anne Line Wangestad har bygget opp en solid kundeportefølje gjennom 20 års virksomhet. Hun delte villig sine kunnskaper om hvordan man kan sikre seg lojale og betalingsvillige kunder, eller pasienter, som hun velger å bruke som betegnelse.

 - Jeg har jobbet mye med pigmenteringsproblematikk, og har vært involvert i å bygge opp Skinbetter Science i Norge, som er en del av Dermanors produktportefølje. Så det var hovedlinjen i mitt foredrag. Men jeg er også veldig opptatt av at vi som fagutøvere skal utvikle oss, og sikre oss fulle kundelister. Selv har jeg fylt opp tiden med booking seks måneder frem i tid og tar ikke inn flere pasienter av kapasitetsmessige grunner. Men jeg vil gjerne dele min måte å jobbe på med andre bransjekolleger. Så det ble også plass til å fortelle om min metode, som inkluderer ni punkter i pasientreisen. Jeg håper det falt i smak, smiler hun.

Den beste reklamen

Anne Line Wangestad mener for øvrig at mange hudterapeuter og kosmetiske sykepleiere legger litt for stor vekt på å bruke sosiale medier som en del av markedsføringen.

 - Det må være samsvar i måten du presenterer deg på og de resultatene du skaper. Det handler om forventningsstyring. Jeg tror at den beste reklamen er fornøyde pasienter. By dem på skreddersydde behandlinger og forbered deg godt på forhånd. Da har du bygget en grunnmur for gode pasientopplevelser. Ikke minst, ta vare på deg selv. Vi trenger overskudd og positiv energi når vi jobber så tett på pasientene som vi gjør, avrunder Anne Line Wangestad.

Hudterapeut og kosmetisk sykepleier Anne Line Wangestad fra klinikken NOMI i Oslo var invitert til å holde et foredrag om hyperpigmentering. 

Stor etterspørsel etter hudpleiere

 - Jeg opplever stor pågang av fra klinikker som etterspør utdannede hudpleiere. Så jobbmarkedet er godt, men vi er ennå ikke helt fylt opp med studenter, sammenlignet med det vi hadde før koronaen traff oss.  Det er godt søkning, vi har nå 85 studenter, men plass til enda flere i våre lokaler i Fredensborgveien i Oslo, forteller rektor Veronika Skagen Olsen i Hudpleieakademiet.

Hudpleieakademiet var godt synlige på Dermanor konferansen. Rektor Veronika Skagen Olsen håper søknads­tallene kommer opp på nivået fra før koronapandemien. 

Hudpleie er hands-on

På spørsmål om hvorfor det er ledige studieplasser, tror Veronika at det handler om flere faktorer.

 - Vi opplever nå at de fleste studentene kommer fra Oslo-regionen. Det kan ha sammenheng med at det nå er dyrt og vanskelig å skaffe seg hybel. Men jeg hører også at det er en kraftig nedgang i søknadene på skoler i Nord-Norge og sør i landet. Det kan ha sammenheng med at et praktisk studium med mye nærkontakt og intensiv jobbing med kunder, har fått noen potensielle elever til å velge andre studieretninger. I vår bransje kan vi ikke bare drive med nettundervisning. Vi må være hands-on, sier Veronika Skagen Olsen.

Dermanoreier Christian Ringnes var på plass og smilte fra øre til øre i møtet med kunder og medarbeidere. 

Artikkelen står også på trykk i magasinet Hud & velvære nr. 3 2023

Tilbake
ANNET INNHOLD