En e-post fra NFVB, hjemmekontor og en liten ringerunde. Slik endte Pia K. Aarsten, daglig leder hos vårt medlem Touch frisører AS, opp med å spare 50 000 kroner.
I årets Godt nytt år-epost benyttet administrerende direktør Anne Mari Halsan i Norske frisør- og velværebedrifter (NFVB) anledningen til å minne om noen av medlemsfordelene, blant annet om at man kan spare mye på våre kortavtaler. Medlemsfordelene er bekjentgjort på nettsiden, i magasinene og i sosiale medier, men mange glemmer nok å sjekke ut alle fordelene i en travel hverdag.
Pia K. Aarsten, daglig leder hos Touch frisører AS, er veldig glad for påminnelsen.
– Jeg hadde hjemmekontor den dagen e-posten fra NFVB kom, og bra var det. Da hadde jeg tid til å lese skikkelig gjennom den. Jeg hadde tid til å ringe både NHO og Virke for å sjekke alle medlemsfordelene, sier Aarsten.
En av medlemsfordelene hun undersøkte, var tilknyttet Nets og elektronisk betalingsløsning. Gjennom å være medlem hos NHO, gikk VISA-gebyret brått fra å ligge på 1,59 %, til 0,34 %. Kredittgebyret sank fra 2,08 % til 0,51 %. Det utgjør ganske mange penger for de fleste salonger.
– Etter å ha snakket med Nets endte jeg opp med å spare ca. 50.000 kr i året fordelt på tre avtaler. Deretter gikk jeg helgen i møte med en blanding av skam og glede: at jeg ikke har tatt meg tid til dette før, unnet meg en dag i året og kalt det «besparelsesdagen»!
- Godt for lommebok og hodet, smiler Aarsten.
Hun oppfordrer nå NFVB og NHO til å bli enda tydeligere på hvilke fordeler som ligger i medlemskapet. Dette er en oppfordring salgs- og markedssjef i NHO Service og Handel, Lise Strøno Bruusgaard er takknemlig for.
– Konkrete eksempler på hva du har rett på som medlem hos oss, og hva dette utgjør i kroner og ører, har vi mange av. Disse må vi bli flinkere til å synliggjøre. Jeg oppfordrer også alle som er interessert i å lære mer om NFVB-medlemsfordeler, til å ta kontakt med meg om de lurer på noe. Vi eksisterer for at arbeidshverdagen din skal bli både enklere og mer økonomisk, sier hun.
Bruk medlemsfordelene dine - vi hjelper deg!
Salgs- og markedssjef i NHO Service og Handel, Lise Strøno Bruusgaard, oppfordrer alle salongledere til å bruke medlemsfordelene fullt ut.
– For få av våre medlemmer benytter seg av fordelene som ligger i å være medlem hos oss. En mulig grunn til dette, kan være at det oppleves komplisert å aktivere dem. Egentlig er det veldig enkelt, forklarer hun.
Spar penger – ta kontakt
Lise S. Bruusgaard
Salgs- og markedssjef, NHO SH
Tlf. 99 10 52 79
E-post lsb@nhosh.no
Det danske merket SoKind byr på ren, enkel, trygg og naturlig hudpleie for nybakte mødre og babyer. Serien inkluderer fire produkter for mødre og fire produkter for babyer. De skånsomme produktene er utviklet med tanke på den sensitive babyhuden og for gravide og ammende. Produktene er basert på naturlige ingredienser og etisk og bærekraftig produksjonsprosess.
Leverandør: Tjøstolvsen AS