NFVB har nå ute en spørreundersøkelse til ledere av hudpleiebedrifter. Vi ber om at alle setter seg inn i hva et fagbrev i hudpleie betyr for bransjen og svarer på undersøkelsen.
NFVB er sammen med Fagforbundet i ferd med å utforme søknad om fagbrev i hudpleie. Før søknaden sendes trenger vi viktige innspill fra bedriftseierne. Spørreundersøkelsen har stor betydning for søknaden.
For ledere av hudpleiebedrifter, klikk på link til undersøkelse:
Hva betyr det egentlig for bedriftseierne?
Hvorfor fagbrev i hudpleie?
Kompetanse gjør deg trygg, og det gir økt trygghet for kunden.
Vi må blant annet kunne dokumentere at bransjen har nok læreplasser hos bedrifter i hele Norge for at vi skal kunne få godkjent Fagbrev i hudpleie.
Det vi ønsker å vite i undersøkelsen er blant annet bedriftseiernes nåværende og fremtidige behov for arbeidskraft, hvordan man driver kompetanseutvikling i bedriften, og hvilken kjennskap man har til fagbrev og lærlingordning?
Det er nå vi har sjansen som bransje til å forandre faget til det bedre, og alle må med å si sin mening.
Vi ber derfor at du tar deg tid til å svare på denne undersøkelsen.
Tradisjonen tro, lanserer Aveda nok en gang Earth Month. For 2024 er temaet: The Power of Every Drop. Kampanjen inkluderer et samarbeid med Charity: Water, en ideell organisasjon som jobber for å gi rent drikkevann til mennesker i utviklingsland.
Sjekk #AvedaWalksForWater.
Det kan også nevnes at Aveda 22. april oppfordrer folk til å droppe hårvasken for å spare vann. Fra 15. april vil kampanjen vise arbeid til influensere som styler håret bærekraftig uten vask.
Sjekk #NoWashDay.