Hudpleiegrossisten styrker sitt tilbud betydelig med oppkjøpet av Skinthal. Ann Kristin Hellerslien og Tor Åge Vefring gleder seg til å jobbe sammen.<br/>Foto: Randi Solstad <br/>
Hudpleiegrossisten styrker sitt tilbud betydelig med oppkjøpet av Skinthal. Ann Kristin Hellerslien og Tor Åge Vefring gleder seg til å jobbe sammen.
Foto: Randi Solstad 

Hudpleiegrossisten og Skinthal – en perfekt match

Hudpleiegrossisten har kjøpt opp Skinthal, leverandøren av Thalgo i Norge.  – Oppkjøpet av Skinthal er et viktig skritt for Hudpleiegrossisten i vårt mål om å tilby et enda mer komplett spekter av produkter og tjenester til hudpleie- og spabransjen. Det vil styrke selskapets posisjon i markedet betydelig, sier Tor Åge Vefring, eier og daglig leder i Hudpleiegrossisten.

Av: - NFVB
Sist oppdatert: 2024-09-26T10:58:26.0000000Z

Vefring forteller at de lenge har vært på utkikk etter et sterkt hudpleiemerke å samarbeide med, og da han tilfeldigvis kom over Skinthal, ble han nysgjerrig på deres produkter og tok kontakt.

 – Da jeg traff Ann Kristin Hellerslien, og fikk bedre kjennskap til Thalgo, skjønte jeg at dette var produkter som passet veldig godt inn i vår portefølje. Samtalene om oppkjøpet startet i april, og tonen ble raskt funnet. Allerede 1. juni var oppkjøpet en realitet. 

Kjemien var på plass, og med Thalgo på laget har Hudpleiegrossisten løftet produktsortimentet sitt et par hakk opp, og i tillegg fått med seg 23 års erfaring videre, noe som Vefring anser som en stor fordel for både kundene, de ansatte og ikke minst selskapet. 


Større muskler

Ann Kristin Hellerslien, daglig leder og eier av Skinthal AS, er strålende fornøyd med oppkjøpet.

 – Vi har lenge ønsket å være en del av noe større for å få litt sterkere muskler. Hudpleiemarkedet i dag domineres av mange store aktører, så det har vært utfordrende å være en liten importør. For oss var det også viktig å finne en samarbeidspartner som deler våre verdier, og som kan bidra til å løfte Skinthal videre. I tillegg var jeg opptatt av at mine ansatte, som har vært med meg i mange år, også skulle bli med, og at vi kan fortsette som et team, forteller Hellerslien, som har jobbet med Thalgo i Norge siden 2001.

Begge parter ser frem til å utnytte synergiene mellom selskapene for å levere enda bedre produkter og tjenester til sine kunder.


Les også: Magasinet HUD & VELVÆRE nr. 3 2024

Tilbake
ANNET INNHOLD