Ekspertenes tips: Dette bør du satse på NÅ

Det kan være en smart strategi å fornye behandlingsmenyen din i høst og vinter. Her er ekspertenes beste tips til hva du bør satse på for å fylle timelistene og øke inntjeningen i klinikken. 

 

 – Høsten er her, og med den følger en ny sesong med utfordringer for huden. Når temperaturen faller og luftfuktigheten synker, blir huden ofte tørrere og mer sensitiv. I tillegg sliter mange med pigmentflekker etter sommerens soling, sier fagsjef i Skintific, Ann-Kristin Stokke. Hun legger til at på denne tiden ønsker mange kunder en «ny start» etter late sommerdager, og de oppsøker både deg, frisører og treningsstudioer for å bli en «bedre versjon» av seg selv. De er derfor motiverte til å investere i hudpleie og helse.  Ann- Kristin Stokke anbefaler at du satser på innovative behandlinger som gir kundene de resultatene de ønsker.


 7 tips for fornøyde kunder 

 → Fuktighetsbehandlinger med en vri

For å gjøre de tradisjonelle fuktighetsbehandlingene mer effektive bør du vurdere å inkludere nano-needling. Dette er en form for mikroeksfoliering som forsterker virkningen av peelinger, og samtidig øker cellefornyelsen og blodsirkulasjonen. Kombiner dette med en retinol-peel for å fjerne tørr og gusten hud, etterfulgt av fuktighetsserum og masker som forsterkes av for eksempel mikrostrøm eller LED (rødt lys). Dette vil øke hudens ATP-produksjon og dermed gi huden en skikkelig energi-boost. Oklusjonsmasker (eller gummimasker) og sheet-masker er også en super tilleggsbehandling som forsegler fuktigheten inne i huden og som kan virke beroligende på en irritert hud med svekket hudbarriere. 

 

→ Pigmentbehandlinger

Høsten er også tiden for å behandle pigmentproblemer som kan ha oppstått eller blitt forverret i løpet av sommeren. Tilby målrettede pigmentbehandlinger som kjemiske peelinger og spesialtilpassede pigmentprogrammer, spesielt for hormonell pigmentering som melasma. For best mulige resultater bør kundene gjennomføre et behandlingsprogram med 3-6 klinikkbesøk, kombinert med nøye utvalgte hjemmeprodukter som inneholder ingredienser som tranexamsyre, niacinamid, retinol og vitamin C. Dette vil ikke bare gi kundene synlige forbedringer, men også bidra til økt produktomsetning i klinikken.

 

→ Microneedling

Microneedling er en behandling som stadig øker i popularitet, og med god grunn. Denne metoden stimulerer kollagenproduksjonen, og er ideell for å forbedre hudens tekstur, redusere arr og minimere fine linjer. Det perfekte tidspunktet for å introdusere denne behandlingen til kundene, er nettopp høst og vinter, da de solfrie månedene gjør det lettere å beskytte huden mot UV-skader under tilhelingsprosessen. Kombiner microneedling med kjemisk peeling og LED for best mulige resultater, og en glattere, mer strålende hud. Også her vil kunden forplikte seg til et behandlingsprogram i klinikken sammen med en tilpasset hjemmerutine. Dette er avgjørende for at kunden skal få resultater, og for å sikre en trygg behandling.

 

 → LED-lysbehandlinger

LED-lysbehandlinger er en ikke-invasiv metode som kan brukes til å behandle en rekke hudproblemer, inkludert akne, aldringstegn og for bedre sårtilhelning. Lysbehandlingene kan enkelt kombineres med andre behandlinger for å forbedre resultater, og ikke minst; gi kundene en mer helhetlig opplevelse. Markedsfør gjerne LED-behandlinger som et alternativ for dem som ønsker raske resultater uten nedetid. Rødt LED-lys er effektivt for å behandle aldringstegn og for å stimulere sårtilhelning, mens blått LED-lys er effektivt for å behandle betente kviser og etter utklemming. Dersom klinikken din også tilbyr mer medisinske behandlinger som laser eller RF microneedling, er LED-behandling et viktig tillegg for å forbedre sårtilhelning og redusere nedetid.

 

→ Masterclass og lojalitetsprogrammer

For å bygge kundelojalitet, og øke salget, kan det være en ide å tilby masterclass i hudpleie for dine faste kunder. Dette kan være en enkel måte å engasjere kundene på, gi dem verdifulle tips for å ta vare på huden hjemme, og samtidig promotere produkter du har i klinikken. Et lojalitetsprogram som belønner kunder med rabatter eller spesialtilbud for hvert kjøp de gjør, kan også bidra til økt omsetning gjennom hele vinteren.

 

→ Produktpakker for hjemmebruk

Etter en profesjonell behandling er det helt essensielt at kundene fortsetter å pleie huden hjemme for å opprettholde resultatene. Sett sammen spesialtilpassede produktpakker som komplementerer de behandlingene du tilbyr i klinikken. Disse pakkene kan inkludere alt fra rens og toner, til serum og fuktighetskrem med ingredienser som er rettet mot kundens spesifikke hudproblemer. Produktpakker er også en fin måte å øke salget på, da kundene som regel er villige til å investere i produkter som gir dem synlige resultater.

 

→ Tenk som en PT på hud

Sett opp en årsplan sammen med kunden. Det vil si et program med tilpassede behandlinger og hjemmerutine gjennom alle årstidene, ikke bare for høst og vinter. La dem forstå at du er deres PT og profesjonelle støttespiller for huden deres med et langsiktig perspektiv. Det gjør at kunden får optimalisert huden sin hos deg, og slipper dermed å tenke på hva de skal gjøre når nye hudutfordringer dukker opp. Slik skaffer du deg en lojal og fornøyd kundebase og mer forutsigbare timebookinger og ikke minst, økt omsetning.   

 

 

 

Tilbake
ANNET INNHOLD