Magasinet Hud & velvære nr 1 2024 er nå ute hos landets salonger og klinikker.
Magasinet Hud & velvære nr 1 2024 er nå ute hos landets salonger og klinikker.

Noen å lære av

Hvem skal man lære av, bli inspirert av og bruke som målestokk for egen kompetanse og bedrifts­ledelse?  NFVB lager konkurranser som trekker frem noen av fagets fremste utøvere og bedrifter. Konkurransene Årets Hudpleier, Årets Hudpleiebedrift og norgesmesterskapet i hudpleie setter fokus på praktisk bruk av fagkunnskap.  Konkurransene trigger deltakerne til å legge seg i selen for å vise at de kan sitt fag. Det å få andres vurdering og bekreftelse på det, er både stimulerende og utviklende.

I magasinet HUD & velvære nr. 1 2024 kan du se hvem som er nominerte til fotokonkurransen for brynspesialister og ikke minst hvilke salonger/klinikker som er nominert til Årets Hudpleiebedrift. Det er flere gjengangere fra tidligere konkurranser, men det er nettopp her du skal ta utfordringen om å bli enda bedre. Ikke bare tenk det – Gjør det!

Norgesmesterskapet i hudpleie foregår live med publikum ringside. Det er krevende å utføre en behandling på tid mens alle ser på, men du vokser med oppgaven. Både bransjekolleger og kunder skjønner at du er «spesiell» når du har deltatt i NM, og du får cred fra mange kanter.

 

Under Beauty is Business på Lillestrøm 9. mars samles mange dedikerte fagfolk til en unik bransjebe­givenhet.  Beauty is Business er stedet der fag og forretning møtes, der man får ny kunnskap, ny inspirasjon.  Du vil møte mange interessante leverandører som kan gi deg innsikt i nye forretningsmuligheter, og ikke minst delta på mange veldig spennende seminarer.  Les mer om herligheten i magasinet, og prioriter dette i kalenderen. 

 

I denne utgaven av Hud & velvære setter vi også fokus på maskiner og utstyr som kan løfte behandlingstilbudet og kundetilfredsheten til nye høyder. Men det er ikke noen quick fix.  Du må skaffe deg veldig god kunnskap før du gjør kostbare innkjøp, og du må ha full kunnskap om hvordan du bruker de ulike behandlingsmaskinene. Gode forarbeider er alltid nøkkelen til suksess.

 

Vi har besøkt Beauty Products Group, som gjennom strategiske kjøp har etablert seg som en «bransjegigant» i norsk sammenheng, med en omsetning på over 250 millioner kroner.  Det vil selvfølgelig også bety mye for bransjeutviklingen, og med det følger et stort ansvar.  En del av porteføljen er Beauty og Helse Akademiet, tidligere Tone Lise Akademiet. De har gjennom 30 år utdannet utallige fagutøvere, men i artikkelen setter vi fokuset på vipper og bryn, en tjeneste som publikum er veldig opptatt av.      

 

Bergen Hudpleieklinikk er en medlemsbedrift som byr sine kunder på et komplett behandlingstilbud. Det er krevende å ha et så bredt tilbud, men bevisst kunnskapspåbygg og god kundedialog åpner opp for tjenester som kundene virkelig setter pris på. En suksessfaktor har vært etablering av en medispa-avdeling. Les mer om deres virksomhet i artikkelen først i magasinet.

 

Bedriftsutvikler Alf Inge Cleve-Stiansen vet hva som er bedriftens suksessfaktorer. Han forteller deg hva som kjennetegner de mest lønnsomme salongene og klinikkene. Han er også aktuell som foredragsholder på Beauty is Business, og som leder av NFVB Lederprogram.


Redaktør Jarl M. Garder er ansvarlig for NFVBs magasiner.

 

 

 

Tilbake
ANNET INNHOLD