Hårologi girer opp i Norge og styrker sitt salgs- og kursapparat. – Vi skal gjøre det enklere å starte opp med merkevaren Hårologi. Konseptet vil fortsatt bygge på faglig kompetanse og kvalifiserte hårologer, men vi legger nå opp til at frisører kan ta utdanningen trinnvis, forteller Hårologi Norges nye sjef, Thomas Leonhardsen.
- Vi ønsker at flere skal oppdage «nye Hårologi», der vi kan dele av 50-års erfaring med kunnskap om hår, hud og ernæring. Det betyr at vi er ute etter nye kunder og trolig må jakte på nye medarbeidere, både på salgs- og kurs-siden i tiden som kommer. Det siste er viktig, fordi Hårologi alltid har lagt vekt på å utdanne faglig dyktige hårologer, og det krever en tett oppfølgning fra vår side, sier Thomas Leonhardsen.
Han legger til at innsteget for å bli en sertifisert Hårologi-salong skal senkes.
- Mens man før måtte gjennomføre et fire dagers kurs for å bli en sertifisert hårolog, velge alt eller ingenting, er det nå mulig å gjøre dette trinnvis. Vi vil gjøre det enklere for flere å velge oss som leverandør, uten at det går på kompromiss med det faglige.
For frisører i Norge har Hårologi gjennom flere tiår blitt synonymt med bransjenestor Petter Buberg. Nå er han i ferd med å gi stafettpinnen videre til Thomas Leonhardsen.
- Ja, det er store sko å fylle. Petter Buberg har virkelig satt spor etter seg. Men det blir gøy å være med å utvikle virksomheten i Norge, og vi bretter opp ermene og gyver løs på 2025 med stor entusiasme, smiler Thomas.