Daglig leder Hilde Sjøtveit, flankert av kursholder kosmetisk sykepleier Silje Halden og markedsføringssjef Sanela Dzaja, skal bidra til å løfte Beauty Products Group videre i 2025.<br/>
Daglig leder Hilde Sjøtveit, flankert av kursholder kosmetisk sykepleier Silje Halden og markedsføringssjef Sanela Dzaja, skal bidra til å løfte Beauty Products Group videre i 2025.

Siste brikke på plass for Beauty Products Group

Beauty Products Group feirer 20 år og har fullført integreringsprosessen i gruppen. Nå satser de friskt på videre vekst i 2025. 


 - Vi har kanskje brukt lang tid på å finpusse sammenslåingen av Beauty Products AS, Thorsen Biovital AS, Esthetica AS og Beauty og Helseakademiet AS, men det har vært viktig for oss å sørge for at de ulike selskapskulturene har blitt ivaretatt gjennom prosessen, sier daglig leder Hilde Sjøtveit.

 - Ja, det har tatt tid, medgir hun, og peker på at samlokal­iseringen og plasseringen av den medisinsk orienterte delen i systemet, Esthetica, har vært krevende.

 - Men nå har vi løst dette med at gründeren Sveinung Mitseim har fått oppgjør i aksjer og eier 10 % av Beauty Products Group, forteller hun. De øvrige aksjene eies av Beauty Products’ gründer Hanne Westgaard.

Girer for vekst i 2025

Hilde Sjøtveit forteller at 2024 har blitt et konsoliderende «hvileskjær», der alle trådene er samlet. Nå legges det opp til videre vekst.

 - Vi har brukt 2024 på å få organisasjonen på plass. Med over 100 ulike merker og 8000 produkter har vi vokst enormt. Vi vil nå bruke 2025 for å effektivisere oss, og få nye rutiner på plass som igjen vil gagne våre kunder. Endringene skjer fortløpende i 2025.

 - Vi har også vært på flyttefot, og samlet aktivitetene på Løren i Oslo. Her er administrasjon, kurslokaler, show-room, salgsavdelingene og Beauty og Helseakademiet. Av praktiske grunner er fortsatt Thorsen Biovital lokalisert i Vestby, først og fremst fordi de fleste ansatte bor i dette området. Her har vi også et eget verksted, med service og reparasjoner av alt teknisk utstyr, fra lasere til benker og utstyr til fotterapeuter, der vi er markedsleder.

 - Det kan også nevnes at vi nå har 24 studenter på fotterapeut-utdanningen, fordelt på tre klasser. Utdanningen leder frem til tittelen autorisert fotterapeut. Så vi gjør vårt til at det utdannes fagpersonell, som det er stor mangel på. Når vi er blitt så store som vi er, føler vi absolutt et bransjeansvar, legger Hilde til.

Tidligere er det blitt oppgitt at den samlede omsetningen for Beauty Products Group vil ligge på ca. 200 millioner kroner for inneværende år.  På spørsmål om budsjettert omsetning for 2025, velger Hilde Sjøtveit å holde kortene til brystet.

 - Det er noe vi velger å holde internt, men vi har helt klart vekstambisjoner for 2025, sier hun.

Ser vekstpotensial i det medisinske feltet

Siden oppstarten i 2004, har Beauty Products vokst jevnt og trutt for egen maskin, men gjorde et omsetningsmessig byks med oppkjøpet av Thorsen Biovital i 2010. Med Esthetica i porteføljen har Beauty Products tatt et langt skritt inn i den medisinsk-estetiske delen av hudpleie og skjønnhetsbransjen. Dette blir det viktigste satsningsområdet i 2025.

 - Vi ser helt klart et potensiale i medispa-sektoren, som er i vekst. Vi ønsker å forststerke vår posisjon overfor leger og kosmetiske sykepleiere. Esthetica har produkter og kompetanse som sikrer oss et solid fotfeste innen denne sektoren.

 - I tillegg satser vi tungt på Mesoestetic, et globalt anerkjent merke innen medisinsk hudpleie. Mesoestetic tilbyr et bredt spekter av behandlingsløsninger, som dekker alt fra pigmentkontroll og anti-aldring, til mesoterapi, peelinger for alle hudtilstander, samt fillere og avanserte behandlinger for kosmetiske sykepleiere og leger. 

 - Vi har forsterket laget med kosmetisk sykepleier Silje Halden, eier og daglig leder av Skin Medispa Asker, som nå er vår kursholder. Silje har jobbet med Mesoestetic over flere år og er sertifisert World Trainer for Mesoestetic. Vi har også Dr. Jay og Dr. Navneet, som driver Clinica. De er to viktige ambassadører for Mesoestetic i Norge, sier Hilde.

 - Mesoestetic lanserer mange nye, spennende behandlingsformer og morsomme, resultatorienterte kombinasjonsteknikker, noe som det er mye etterspørsel etter. Med avanserte serum som er CE-godkjente, lanserer vi nå noen helt unike kombinasjonsteknikker som vil gi kunden din det beste av resultater.  Disse behandlingsformene er delt inn for hudpleiere, kosmetiske sykepleiere og leger. 

 - I tillegg har vi egne behandlingsformer for de som begynner å bli litt tynn i luggen. Vi kjenner på gleden av å kunne presentere dette merket, legger Hilde til. 


Lanserer finansieringsmodeller

Det kan være krevende for hudpleieklinikker å finansiere økte investeringer i maskiner og utstyr. Nytt av året er at Beauty Products Group nå tilbyr klinikkene finansiering. 

 - Vi har nå et bredt leasingstilbud som omfatter alt fra tradisjonelt klinikkutstyr til høyteknologiske lasere. Dette gjør det mulig å finansiere nødvendige investeringer på en svært gunstig måte. Det viktige arbeidet for oss fremover er å bli en partner som bidrar til å utvikle klinikkene. Vår suksess er avhengig av våre kunders suksess, så her vil vi gjøre en ekstra innsats, både på kurs og opplæring.  Men ikke minst vil vi støtte markedsføringsaktivitetene til våre kunder. Vi har ansatt Sanela Dzaja som vår markedssjef, for å forsterke vår kompetanse på dette feltet.

Tilbake
ANNET INNHOLD