Magasinet FRISØR nummer 4 2024 setter menn i fokus. Det er ellers damene som får den største oppmerksomheten i frisørfaget. I dette magasinet kan du lese om frisører som brenner for herrer og om fagskoleutdanning i barberfaget. Du kan lese om gode forretningsmuligheter du får ved å ta gutta på alvor, og ikke minst kan du få inspirerende impulser fra de frisyrekolleksjonene vi presenterer.
NFVB arrangerer blant annet fotokonkurransen Årets Frisør, noe vi gjennom 25 har bygget opp til å bli landets desidert mest prestisjefylte konkurranse. Med internasjonale dommere på øverste hylle vet man at man blir løftet frem av bransjens beste. I denne utgaven presenterer vi Anna Vikersveen fra Adam og Eva Frisør, vinner at Årets Frisør 2024 – Herrekolleksjon. La det bli en liten inspirasjonskilde for at du sender inn bilder til Årets Frisør 2025. Du har alt å vinne, ikke minst gleden av kreativ utfoldelse.
Noen frisører er tøffere enn andre. Det er ikke alle som tør å eksponere sine ferdigheter foran et fagpublikum, med strenge kriterier og under tidspress. Konkurransefrisørene kan bare av den grunn føle på stolthet og mestring. Noen av de som utmerker seg under NM blir også med NFVB Landslaget til VM. Disse er blant fagets ypperste og kan kalle seg elitefrisører. Landslagsutøverne blir også lagt merke til, og er attraktive på markedet. Konkurranser trigger noe i mange, spesielt de yngre, og NFVB mener dette er viktig for rekrutteringen til faget. Les mer om noen av våre landslagdeltakere i dette magasinet, og hei frem de som tør å ta en utfordring på konkurransearenaen.
Menn flest har kanskje ikke prangende hår, og er gjerne ikke så dristige med hårfarger og spesielle frisyrer. Men menns forfengelighet skal man ta på største alvor. Hjelper du for eksempel med gode råd om hårtap kan du få en virkelig trofast og god kunde. Det er jo en smule trist om kunden velger å snaue seg helt og bli tapt som kunde for alltid.
Magasinet FRISØR gir deg alltid inspirasjon og informasjon du vil kunne ha glede og nytte av. Leserundersøkelsen vi gjorde i sommer viser at salongeierne bruker tid på å lese magasinet, og gjerne deler det med sine ansatte. Vi håper derfor at også denne «spesialutgaven» leses med glede og interesse.