Markedssjef Diana Münz i Innovell sammen med Monika Heiligmann.
Markedssjef Diana Münz i Innovell sammen med Monika Heiligmann.

Innovell Beauty: Jubileum, høstkonferanse og mange nyheter!

I oktober feiret Innovell Beauty 10 år. De benyttet anledningen til å lansere flere spennende nyheter fra sine merkevarer, i tillegg til tre nye, håndplukkede brands. Det ble både konferanse og egen pressekonferanse. 

Av: - NFVB
Sist oppdatert: 2024-12-16T18:55:19.0000000Z

Konferansen ble holdt i de flotte lokalene til Casa Pisano i Oslo, og rundt 80 deltagere fikk en helg fylt med inspirasjon og faglig påfyll.  Jubilanten hadde hentet inn et imponerende team av foredragsholdere fra Spania, Frankrike, England, Sverige og Norge. 

Dr. Veronika Eriksson fra Innovell Beauty imponerte med et dyptgående foredrag om Melasma, og presenterte innovative behandlingsløsninger fra LSI Silderma. Ernæringseksperten Fredrik Paulún engasjerte publikum med sitt foredrag om helsefordelene ved Red Light Therapy, og Innovells markedssjef, Diana Münz, delte innsiktsfulle perspektiver om kunstig intelligens og hvordan bransjen kan dra nytte av den. 

Rundt 80 deltagere fikk med seg en rekke aktuelle foredrag.  

Eksklusive lanseringer og internasjonale profiler

Fra herremerket Happy Paul deltok grunnleggeren Paul Gerard, som snakket om det psykososiale aspektet rundt hudpleie for gutter og menn. Fra nyheten AROMS kom phytobiokjemiker Maribel Cayuela og holdt et inspirerende foredrag om avansert aromaterapi. 

Julien Revol fra Frankrike introduserte Alphascience – Innovells nye, kliniske cosmeceuticalmerke, og Monika Heiligmann gjorde stort inntrykk med sin dype kunnskap om lepper og leppehelse. Hennes produkter blir en del av Innovell Beauty sitt eksklusive sortiment. Anna Sporre fra Innovell holdt et innlegg om de nyeste trendene innen enzymbehandlinger, med fokus på Eminence Organic Skincare,

Et av høydepunktene var uten tvil Dr. Dennis Gross sin livesending fra New York, der han lanserte den banebrytende Derminfusions Blur and Repair Cream sammen med nye behandlingsløsninger for klinikkene.

Arrangementet var absolutt en kickstart på en ny epoke for selskapet, sa salgsleder Laila Fure, da hun snakket om selskapets reise gjennom sine første ti år, og veien videre.

- Naturlig er den nye luksusen. Vi jobber med anti-aging produkter for leppene, med klinisk dokumenterte resultater, fremholder Monika Heiligmann.   

Smakfulle lanseringer

Norgeslanseringen av cosmeceutical merket Alphascience Skincare og Monika Heiligmann Luxury Lip Care stod på programmet da Innovell Beauty inviterte til en pressekonferanse i Oslo 21. oktober.

 - Vi er mest kjent for cosmeceutical produktene fra Dr. Dennis Gross, men Alphascience Skincare fyller et hull i vårt produktsortiment. Det er en relativt smal serie, med kraftfulle, effektive anti-aging produkter. Grunnleggeren av selskapet, Dr. Alfred Marchal er en bransjenestor, og står bak utviklingen av de innovative produktene. Men i dag er vi også stolte over å ha fått besøk av co-founder og adm. direktør Julien Revol, som skal presentere merket for våre kunder, sa produktansvarlig Laila B. Fure i Innovell Beauty.

Gullstandarden i leppepleie

Gründeren av leppepleiemerket Monika Heiligmann var også til stede på pressekonferansen.

 - Jeg har jobbet med ulike brands gjennom karrieren, men ville på et punkt legge bort color gloss produkter og bygget et eget merke, der de kliniske resultatene stod i fokus. Konseptet er smalt. Vår målgruppe er ikke massemarkedet, men den profesjonelle delen av hudpleiemarkedet.  Produkter og serum med ingredienser som virker og gir synlige resultater, ligger i bunn for alt vi gjør, og vi har bygget egne protokoller rundt konseptet. Både hudleger og premium spa er på kundelisten, og jeg føler vi har oppnådd mye på kort tid, sa Monika Heiligmann.

 - Mottagelse siden lanseringen i 2023 har vært veldig positiv, og vi har nå lagt opp planene for veien frem mot 2030, la hun til.

- Etter å ha møtt Dr. Alfred Marchal på en lege­kongress startet vi opp Alphascience i 2016, basert på hans eksklusive innovasjoner. Nå er vi representert i 30 land, og vi ser frem til å bygge en virksomhet i Norge sammen med våre kunder og partnere, sa Alphasciences leder Julien Revol. 

Artikkelen står på trykk i magasinet Hud & velvære nr. 4 2024

Les magasiner fra NFVB digitalt HER

Tilbake
ANNET INNHOLD