Hvilke markedskrefter vil bety mest for bedriftsøkonomien? Hvilke tjenester og produkter treffer kundenes ønsker og behov best? Magasinet Hud & velvære nummer 4 2024 åpner noen dører for nye tanker for fremtidens satsningsområder.
Hvor lenge har bransjen tenkt at NÅ kommer også mennene til salongene og klinikkene? De utgjør et enormt vekstpotensial, og de som knekker koden på å få flere menn på kundelisten kan smile hele veien til banken. Vi stiller i dette magasinet noen spørsmål om menn og hudhelse til Årets Hudpleiebedrift 2024, Fab.Lounge i Stavanger. De ser at det er en økning av antall mannlige kunder de siste årene.
Bærekraftbegrepet omfatter mye, og alle bedrifter må være bevisst dette i alle deler av virksomheten. Det mest synlige er uansett de produkter som eksponeres i salongen. Kundene er opptatt av både innhold, forpakning og resirkulering. I denne utgaven av Hud & velvære gir vi deg noen tips om hvordan du kan gjøre salongen din grønnere. Vi presenterer også et par norske merker som har bemerket seg med innovative hudpleieprodukter.
KroppiBalanse AS er et nytt tilskudd i NFVBs medlemsmasse. Bedriften er svært bevisst betydningen av helhetlig hudhelse, og fremhever spesielt fordelene med terapeutisk massasje. Daglig leder Linda Wollkert Thomassen starter i 2025 opp Axelsons Institutt Norge, den første skolen i Norge som utdanner hudterapeuter og massører i én utdannelse. Nå søker de samarbeidsklinikker for skolens studenter. Kanskje noe for din bedrift?
Farging og forming av bryn er et populært tilbud innen skjønnhet og velvære. Vi har også fagutøvere som har utmerket seg på konkurransearenaen, også internasjonalt. Les mer om disse dedikerte fagutøverne og føl deres glede med faget. NFVB arrangerer NM som del av arbeidet med å stimulere til faglig kompetanseutvikling. Merk deg datoen for neste NM: 5. april 2025.
Jeg håper som vanlig dette magasinet byr på inspirerende lesning, og minner om at bransjeforeningen NFVB kan gi deg unike muligheter som bedriftsleder og fagutøver, og samtidig trygghet og glede innenfor et godt fellesskap.
Magasinet FRISØR nummer 4 2024 setter menn i fokus. Det er ellers damene som får den største oppmerksomheten i frisørfaget. I dette magasinet kan du lese om frisører som brenner for herrer og om fagskoleutdanning i barberfaget. Du kan lese om gode forretningsmuligheter du får ved å ta gutta på alvor, og ikke minst kan du få inspirerende impulser fra de frisyrekolleksjonene vi presenterer.