Er du bransjens sterkeste influencer? Eller kjenner du den du mener er det?

Frisør- og velværebransjen er visuelt vakker, kreativ, omsorgsfull og spennende. Våre fantastiske fagfolk jobber hver eneste dag for å få frem den beste versjonen av samtlige kunder de behandler. Noen av de aller fremste jobber også på norske og internasjonale arenaer, der mote og skjønnhet, foto og film står i fokus.

Av: - NFVB
Sist oppdatert: 2024-11-22T09:37:40.0000000Z

Nå er det klart for deltagelse i «Årets Influencer 2025». Vi inviterer hele den norske frisør- og velværebransjen til å melde inn egne eller andres Instagramkonto til konkurransen. Hvem er den påvirkeren som betyr mest for et positivt omdømme for bransje, fag og utøveren selv!  

 

PREMISS FOR DELTAKELSE

Konkurransen er åpen for fagpersoner med frisør- eller hudpleieutdanning i aktivt arbeide i eller for bransjen. Personene påvirker sitt publikum positivt i forhold til omdømmet for faget og bransjen som helhet gjennom publisering i kanalen Instagram. Influenceren skal også gjøre oss litt kjent med personen bak kontoen, og alle innlegg skal være produsert av influenceren selv. Personer som publiserer på Instagram med avsenderadresse egen bedrift kan også delta, forutsatt at det er én identifiserbar person som står bak kontoen.

 

REGISTRERING

  • Deltakelsen er GRATIS
  • Du kan melde på en kollega, en du kjenner, eller du som influencer kan selv melde deg på i konkurransen
    (antallet ganger en influencer er foreslått til konkurransen har ingen innvirkning på juryeringen)
  • I tillegg vil et utvalg bransjeaktører sammen med NFVB forslå kandidater for juryen.
  • Registrering gjøres HER
  • Frist for registrering er 5. januar 2025

 

NOMINERING

  • Det nominerte informeres per e-post senest 20. februar 2025
  • De nominerte presenteres på www.nfvb.no, Facebook, Instagram og i NFVBs Magasiner.
  • Vinneren kåres under Prisfesten lørdag 5. april 2025
  • De nominerte må selv bestille billetter til Prisfesten. Informasjon om billettsalg og sted publiseres i NFVBs magasiner og på NFVBs digitale plattformer

 

JURYERING

Konkurransen bedømmes av en fagjury bestående av minimum 3 personer med bransje- og/eller SOME-bakgrunn.

 

ELEMENTER SOM VURDERES I JURYERINGEN

  • Impackt (antall brukere/følgere)
  • Engasjement – klarer innholdet å engasjere følgerne? Er det mange reaksjoner/kommentarer som bygger kvaliteten?
  • Aktivitet (antall postinger)
  • Innholdskvalitet – bygger innholdet opp faget/bransjen?
  • Personlig – bygger innholdet opp influenseren, blir vi kjent med personen bak kontoen?
  • Relevans – er innholdet relevant for faget?
  • Bilder/design/visuelt inntrykk
  • Hvordan man merker annonser og kommersielle samarbeid og engasjement
Tilbake
ANNET INNHOLD