Hvem er den påvirkeren som betyr mest for et positivt omdømme for bransje, fag og utøveren selv? NFVB inviterer hele den norske frisør- og velværebransjen til å melde inn egne eller andres Instagramkonto til konkurransen «Årets Influencer 2025».
PREMISS FOR DELTAKELSE
Konkurransen er åpen for fagpersoner med frisør- eller hudpleieutdanning i aktivt arbeide i eller for bransjen. Personene påvirker sitt publikum positivt i forhold til omdømmet for faget og bransjen som helhet gjennom publisering i kanalen Instagram. Influenceren skal også gjøre oss litt kjent med personen bak kontoen, og alle innlegg skal være produsert av influenceren selv. Personer som publiserer på Instagram med avsenderadresse egen bedrift kan også delta, forutsatt at det er én identifiserbar person som står bak kontoen.
REGISTRERING
- Deltakelsen er GRATIS
- Du kan melde på en kollega, en du kjenner, eller du som influencer kan selv melde deg på i konkurransen
(antallet ganger en influencer er foreslått til konkurransen har ingen innvirkning på juryeringen) - I tillegg vil et utvalg bransjeaktører sammen med NFVB forslå kandidater for juryen.
- Registrering gjøres HER
- Frist for registrering er 5. januar 2025
NOMINERING
- Det nominerte informeres per e-post senest 20. februar 2025
- De nominerte presenteres på www.nfvb.no, Facebook, Instagram og i NFVBs Magasiner.
- Vinneren kåres under Prisfesten lørdag 5. april 2025
- De nominerte må selv bestille billetter til Prisfesten. Informasjon om billettsalg og sted publiseres i NFVBs magasiner og på NFVBs digitale plattformer
JURYERING
Konkurransen bedømmes av en fagjury bestående av minimum 3 personer med bransje- og/eller SOME-bakgrunn.
ELEMENTER SOM VURDERES I JURYERINGEN
- Impackt (antall brukere/følgere)
- Engasjement – klarer innholdet å engasjere følgerne? Er det mange reaksjoner/kommentarer som bygger kvaliteten?
- Aktivitet (antall postinger)
- Innholdskvalitet – bygger innholdet opp faget/bransjen?
- Personlig – bygger innholdet opp influenseren, blir vi kjent med personen bak kontoen?
- Relevans – er innholdet relevant for faget?
- Bilder/design/visuelt inntrykk
- Hvordan man merker annonser og kommersielle samarbeid og engasjement