Amy Prior og Rosie Warren fra Westman Atelier introduserte merket hos Essens Dagspa i Tromsø.<br/>
Amy Prior og Rosie Warren fra Westman Atelier introduserte merket hos Essens Dagspa i Tromsø.

Eksklusiv lansering hos jubilant i nord

Essens Dagspa i Tromsø blir verdens nordligste forhandler av Westman Atelier. Essens lanserte det eksklusive sminkemerket i oktober, og de ble dermed én av kun tre forhandlere i Norge, og den nordligste i hele verden.


  – Dette er en av de beste lanseringene vi har gjort i vår region, sier Amy Prior, senior manager for opplæring og eventer hos Westman Atelier. 

 – Jeg elsker å se hvor begeistret kundene blir av å oppdage et nytt merke. Her er det mange som kun har sett Westman i sosiale medier, så det å få teste det ut selv blir en egen opplevelse, sier hun.

Sammen med kollega Rosie Warren, key account manager for merket, har hun reist fra London for å bli med på lanseringen på Essens i Tromsø.

 – Vi er svært nøye med våre valg av forhandlere, og er utrolig glade for å kunne gjøre Westman tilgjengelig for nye kunder her i nord, forteller Warren.

For skandinaviske kvinner

Det skandinaviske markedet har en spesiell plass hos Westman Atelier og hos grunnlegger Gucci Westman, som har vokst opp i Sverige. Dette gjenspeiles også hos kundene, som har forelsket seg i det eksklusive sminkemerket.

 – Westman Atelier er det perfekte merket for skandinaviske kvinner som er opptatt av å fremheve sin naturlige skjønnhet, med sminke som aktivt også forbedrer hudens kvalitet, sier Warren.

En pose med lykke 

De ansatte på Essens Dagspa er også storfornøyd med lanseringen. Daglig leder Siv Anette Hermansen synes det har gått over all forventning.

 – For en helt magisk dag. Kundene var fornøyd, vi var fornøyde, og det samme var Westman Atelier. Dette er en stor milepæl for oss, sier hun. 

–  Det er noe eget med den luksuriøse følelsen du får av produktene i lyserosa pakning med magnetiske lokk og inngraverte detaljer. Her har du en pose med lykke, sa jeg til en kunde. Jeg ble glad på hennes vegne. Det er som å få en godtepose, forteller Hermansen. 

Eier Lise Jentoft og daglig leder Siv Anette Hermansen er godt fornøyd med bedriftens 50-års jubileum og lansering av Westman Atelier. 

Stolt jubilant

Prosessen med å få inn det nye sminkemerket har tatt tid, og dialogen startet for godt over et år siden. Den var det eier Lise Jentoft som startet.

 – Det som trigget meg, var filosofien til Westman. Det at produktene deres skal gjøre noe mer for deg og for huden din, og selvfølgelig at du skal føle deg bra. Det samsvarer med vår filosofi, sier Jentoft. 

Essens Dagspa er stolte av å ha fått det til i forbindelse med deres jubileumsår. Bedriften feirer 50 år i år, og har opp gjennom årene introdusert flere eksklusive merker for Tromsø by. 

 – Klart det betyr mye for oss at Essens som lokal bedrift i lille Tromsø blir anerkjent av en internasjonal merkevare som Westman Atelier, sier Hermansen.

 – Det er noe med det å kjenne seg god nok for selv de beste, legger Jentoft til.



 Entusiastisk nanoinfluenser 

Kristine «Fargerik» Dilkestad fra Alta pakket baggen og hoppet på bussen til Tromsø da hun fikk invitasjon til lanseringen på Essens. Dilkestad er bedre kjent som Kristinefargerik i sosiale medier, og har samlet sett omtrent 16.000 følgere. 

 – Det er ikke så ofte små nano-influensere fra Finnmark blir invitert på slike eventer, forteller hun entusiastisk. – Alle vennene mine i bransjen som har prøvd produktene har skrytt så mye over dem. Derfor er jeg så glad for at Westman Atelier er lansert i Tromsø nå. Helt fantastisk for alle oss i nord som er nysgjerrige på dette merket! 

Nanoinfluenser Kristine «Fargerik» Dilkestad

Artikkelen står på trykk i magasinet Hud & velvære nr. 4 2024

Les magasiner fra NFVB digitalt HER

 

Tilbake
ANNET INNHOLD