Er din bedrift den neste vinneren i en av disse konkurransene: Årets Hudpleiebedrift, Årets Frisørbedrift eller Årets Frisørkonsern? Å være nominert til de prestisjefylte prisene betyr mye for de ansatte og bedriftens omdømme, og å vinne dem vil gi bedriften en særstilling som den beste blant de beste!
Tidligere deltagere har meldt tilbake at det å være med i konkurransen har gitt dem en dypere innsikt og oversikt i egen bedrift. Deltakelsen har også bidratt til utvikling av bedriften og styrket teamet. Du har med andre ord alt å vinne ved å delta.
Frisørbedrifter og frisørkonsern som er medlemmer i NFVB kan delta. Består bedriften/konsernet av flere avdelinger/selskap, må alle være meldt inn i NFVB. Alle norske bedrifter som har hudpleie som hovedaktivitet/-tjeneste, og som er registrert med NACE-kode 96.040 og 86.909 i Brønnøysundregistrene, kan delta i konkurransen.
Konkurransen er delt i to faser:
Fase 1: Bedriften svarer på spørsmål om organisering og drift av bedriften. Spørsmålene besvares og leveres i et digitalt skjema som man finner link til i bekreftelsen man mottar ved påmelding. Juryen gjør sine vurderinger og setter poeng i henhold til det som er fastsatt i juryeringsskjemaet. Deltakerne med høyest poengsum går videre til neste fase.
Her er spørsmålene som skal besvares:
Du må ha alle svarene klare før du går inn i skjemaet for å legge inn bedriftens svar. Har du starte med å legge inn svarene, må du fullføre utfyllingen. Man kan ikke komme tilbake for å fortsette besvarelsen.
Juryen gjør sine vurderinger og tildeler poeng som summeres, og de 6 – 8 deltakerne med høyst poengsum går videre til runde 2 i konkurransen.
Antallet som går videre i hver kategori:
3 – 8 deltakere 3/4 går videre
9 – 15 deltakere 6 går videre
16 eller flere deltakere 8 går videre
Deltakerne som går videre, mottar et Word-dokument som skal fylles ut med ytterligere dokumentasjon og fakta om bedriften innenfor aktuelle tema/områder.
Fase 1: 5. desember
Fase 2: 20. januar
Trykk på lenken for konkurransen du vil delta i:
Påmelding til konkurransene gjøres ved å fylle ut påmelding HER.
Faktura for deltakelsen sendes ut i januar. Overholdes ikke betalingsfristen, tas deltakeren ut av bedømmingen.
Priser (eks. mva.):
Årets Hudpleiebedrift - medlemmer i NFVB kr 1 560,-/ ikke medlemmer i NFVB 2 920,-
Årets Frisørbedrift kr 1 560,- (kun for medlemmer i NFVB)
Årets Frisørkonsern kr 2 360,- (kun for medlemmer i NFVB)
Juryen nominerer deltakere som offentliggjøres i NFVBs digitale kanaler. Vinnerne kåres under Prisfesten lørdag 5. april 2025 på Nova Spektrum i Lillestrøm.
Følg med i våre digitale kanaler for informasjon om bestilling av billetter! Nominerte må selv kjøpe billetter til Prisfesten.
Gjennom NFVB Bransjestandard tydeliggjør vi at våre medlemsbedrifter jobber dedikert for å være profesjonelle, kvalitetsbevisste og gi trygge arbeidsplasser. Du kan lese mer om NFVB Bransjestandard HER. Har du ennå ikke sendt inn til NFVB Bransjestandard fase 1, som handler om lovpålagt forretningsdrift, send e-post til post@nfvb.no, så sender vi deg materiell og link til egenrapporteringsskjema, så din bedrift også blir godkjent for NFVB BRANSJESTANDARD fase 1.
Fase 1
Jurymedlemmene gjennomgår de innsendte bidragene og setter sine poeng i henhold til juryskjemaet. Poengene fra juryens medlemmer summeres og de bidragene med høyest poengsum går videre til fase 2.
Poengene er satt i henhold til hva som bidrar til trygge og solide bedrifter, for både eier, ansatte og kunder.
Besvarelsen av spørsmål som skal fylles ut med bedriftens egne tall/fakta, tildeles poeng etter en vurdering mot bransjens gjennomsnitt og/eller i forhold til tall/fakta fra de andre deltakerne.
Fase 2
Jurymedlemmene gjennomgår det innsendte materiellet og setter poeng i henhold til juryskjemaet. Poengene fra juryens medlemmer summeres, og bedriftene med høyest poengsum er de nominerte, og den bedriften med totalt flest poeng er konkurransens vinner.
Juryens arbeid gjøres ved både å vurdere hvert bedrifts bidrag isolert, men også ved å se de i forhold til hverandre.
Det er ofte tett i toppen, og det er ikke mange poeng som skiller de nominerte fra de beste av de ikke nominerte. Det samme kan gjelde differansen i poeng mellom vinner og de andre nominerte.
Goldwell har lansert sin julekampanje 2024, Wrappet By, som er en feiring av personlig pleie og gavekunsten. Kampanjen introduserer en utsøkt kolleksjon av hårpleiesett, som hver og en er designet med omtanke for å imøtekomme individuelle hårbehov med personaliserte uttrykk. Salongen og gave-givere kan legge igjen en personlig beskjed for å gjøre gaven unik. Hvert sett pakkes inn med omtanke, omhu og et snev av julemagi.
Leverandør: KAO Salon Division / www.kao.com