Magasinet FRISØR nr. 3 2023 er nå ute hos landets salongledere.
Magasinet FRISØR nr. 3 2023 er nå ute hos landets salongledere.

Fargerikt jubelnummer

Historisk, fantastisk og veldig inspirerende. Det er oppsummeringen fra VM / OMC HairWorld. Høstutgaven av magasinet FRISØR gir deg herlige glimt fra begivenheten. Magasinet setter også fokus på fargebehandlinger, kreativ utfoldelse og god bedriftsledelse. 

Det norske landslaget med Karam Abdelhadi i spissen har skrevet seg inn i frisørhistorien med gullskrift. Ingen kan vel huske at våre landslagsutøvere har vært så ofte på scenen for å motta medaljer og ære. Vi har tatt gull i VM før, men det er over 40 år siden vi gjorde det i herrekategoriene. Karam har lagt enorm innsats bak sine fantastiske plasseringer, og vært en suveren motivator for resten av landslaget. Dette blir lagt merke til i vide kretser, og viser hva som er mulig når du virkelig vil. 

Mulighetenes fag

Magasinet FRISØR presenterer selvfølgelig glimt fra VM-begivenheten, i samspill med NFVBs digitale flater. Sammen når NFVBs kommunikasjonskanaler bredt ut, og alle bransjeutøvere bør være med og bygge opp om mulighetenes fag.  For det er virkelig hva det er.  Frisører kan påvirke sin egen karriere som i veldig få andre yrker. Frisører som deltar i konkurranser styrker sine faglige evner, får oppmerksomhet og bygger kundekrets. Stor kundemasse påvirker selvfølgelig lønnen, og mange vil ikke tro hva fagets dedikerte utøvere kan tjene. Men først og fremst er utøverne drevet av en pasjon for faget, et fag som gir så mye glede tilbake – hver eneste dag. 

Farger, estetikk og kreativitet

Magasinet FRISØR legger stor vekt på å være inspirerende. I denne utgaven legger vi litt ekstra trykk på farger, bokstavelig talt. Fargebehandlinger betyr mye for salongomsetningen, men kanskje enda mer for kundens velvære. Det gir en stor boost for selvtilliten når man ser fresh ut, når man ser seg i speilet og bare nikker smilende. 

Frisørene har en uendelighet av muligheter til å kombinere fagkunnskap og kreativitet. Det krever kunnskap om hårets egenskaper og kjemiens muligheter, der frisøren kan velge trygge løsninger som garantert virker eller bruke inspirasjon fra film, natur eller historien for å skape det helt spesielle uttrykket.

Den gode jobbhverdagen

Denne utgaven setter også fokus på salonginteriør, og hva det kan bety for salongtrivselen. Både ansatte og kunder merker forskjellen på det litt utdaterte og slitte og det som føles «i tiden». Har man råd kan man investere i design og møbler som løfter lokalet til wow-faktoren. Og det er ikke sikkert det koster så mye heller. God planlegging, kreative evner og litt egeninnsats kan bidra til det berømmelige løftet. 

Beauty is Business

Ja, det er overskriften på NFVBs årlige arrangement, men det er også hva bransjen er.  En bærekraftig salong, det vil si en fremtidsrettet og sunn salong, har god kontroll på de faktorer som gir en trygg og konkurransedyktig bedrift. FRISØR har jevnlig artikler om betydningen av gode verktøy for bedriftsledere. Selv om hjertet banker for faget må hjernen tenke økonomi, personal, kunder etc.  La artiklene i magasinet FRISØR bli starten på en aktiv og konkret handling.


  • Du kan lese FRISØR nr 3/23 digitalt HER.
  • Du kan også lese andre utgivelser fra NFVB HER.

Redaktør Jarl M. Garder er ansvarlig for NFVBs magasiner.

 

Tilbake
ANNET INNHOLD