Fredag 9. juni var det duket for Estheticas årlige International Skincare Day. Som vanlig bød man på et fyldig program, som inkluderte teori og work-shops innen microneedling, bioteknologi, dermatologi, laserbehandlinger, ingredienser og produktinformasjon fra Environ, Janssen Cosmetics og Inspira Cosmetics.
Esthetica leverte en fagdag spekket kursdag med inputs for hudpleiere, kosmetiske sykepleiere, leger og tannleger. Her var det noe å fordype seg i for alle. Esthetica kunne by på internasjonale foredragsholdere i toppklasse, så dette var en gyllen anledning til å bli oppdatert på områder av interesse.
I tillegg til foredrag på hovedscenen, ble det arrangert live-workshops i et tilstøtende lokale i Hotel Bristol. Det hele fungere smart, og deltakerne viste stort engasjement på work-shopene, der det var anledning til å følge med på behandlingene og også prøve ut egne ferdigheter.
Den etterfølgende dagen, lørdag 10. juni var det duket for spesialiserte injeksjonskurs i regi av Teoxane Academy.
Vi kommer tilbake med en reportasje i magasinet Salong/Klinikk Hud & velvære nummer 3 i september.
Goldwell har lansert sin julekampanje 2024, Wrappet By, som er en feiring av personlig pleie og gavekunsten. Kampanjen introduserer en utsøkt kolleksjon av hårpleiesett, som hver og en er designet med omtanke for å imøtekomme individuelle hårbehov med personaliserte uttrykk. Salongen og gave-givere kan legge igjen en personlig beskjed for å gjøre gaven unik. Hvert sett pakkes inn med omtanke, omhu og et snev av julemagi.
Leverandør: KAO Salon Division / www.kao.com