Magasinet FRISØR nummer 2 2023 er fylt med faglig glede. Når NFVB inviterer til norgesmesterskap og Årets Frisør i mange kategorier er resultatet en fremvisning av fagkunnskap, talent og vilje til å gi det lille ekstra som skaper magiske øyeblikk. Det er en stor glede å se og dele denne utrolige energien. Det gir stor tro på at den kraften som ligger hos dedikerte fagutøvere vil løfte bransjen til nye høyder. Dette er også viktig historiefortelling for blant annet rekruttering til faget.
Det er ingen grunn til å spare på adjektivene når man skal beskrive stemningen på konkurransearenaen og den etterfølgende Prisfesten. Det er ufattelig mye glede og pasjon, og folk som deler kunnskap, inspirasjon og heier på hverandre. Det er ingen grunn til å underdrive betydningen av dette. Når vi for eksempel kårer Årets Frisørbedrift og Årets Frisørkonsern og ser så tydelig hvorfor de er prisvinnere og hva det betyr for alle ansatte å få beviset på at de er del i dette, så gir det sterk motivasjon for andre salonger til å jobbe med å bygge vinnerkultur.
For det er det det handler om: Suksess kommer ikke av seg selv. Det krever beinhard jobbing med mange innsatsfaktorer. Men når man har et fundament av glede over faget, enn iboende kreativitet og hender som kribler av innsats, så er man veldig godt på vei.
Dette magasinet er veldig bildefylt, for bildene er gjerne de beste historiefortellerne, men legg til hva årets ferske konkurransevinnere sier om hva dette betyr for dem. Vi supplerer våre hjemlige stjerner med et intervju med Antoinette Beenders og presentasjon av hennes siste kolleksjon. Beenders er et av de virkelig store navnene blant verdens stjernestylister. Når hun nå samarbeider med et av verdens mest kreative team, spanske X-presion, så blir resultatet enormt inspirerende.
Beauty is Business er overskriften på NFVBs årlige arrangement, og det kunne vært lagt til Business is Fun. Det er gøy å skape vinnerkulturer, gøy å få gode resultater på bunnlinjen. Salonghverdagen innebærer mange utfordringer, men med kunnskap og kompetanse øker suksessmuligheten. Dette magasinet peker på noen av de faktorene alle salonger må være bevisst på. Det er også en god anledning til å markedsføre at til høsten starter kull 8 i NFVB Lederprogram. Spør hvem som helst som har deltatt på tidligere kull: Dette er en investering som virkelig gir noe tilbake til deltakeren og bedriften.
NFVBs landsmøte har valgt et nytt styre, som sammen utgjør en fantastisk kompetansekraft. De har mange utfordringer foran seg, både for forbund og bransje, men de har også en veldig sterk medlemsmasse i ryggen. Det er grunn til å ha sterk fremtidstro for bransjen.
Wella Care produktene er relansert. Invigo Shampoo kommer nå i 300 ml størrelse og et nytt design. Spesialproduktene kommer fortsatt i 250 ml størrelse. Designet på Invigo Conditioner og Mask er også fornyet. Emballasjen er redusert og gir mindre plast per ml, og bygger på resirkulert materiale med opptil 80 % resirkulert plast.
Leverandør: Wella Professionals