Advokatene Kirsti Stokland (t.v) og Hanna Skjebstad Weigård (t.h) fra NHO Service og Handel bød på tidsaktuelle inputs om blant annet tariff og lokale forhandlinger. – Mange av de fremmøtte salonglederne var opptatt av temaet styringsrett i krisetider. Det skapte et stort engasjement, forteller Vibeke Scheele Moe. <br/>
Advokatene Kirsti Stokland (t.v) og Hanna Skjebstad Weigård (t.h) fra NHO Service og Handel bød på tidsaktuelle inputs om blant annet tariff og lokale forhandlinger. – Mange av de fremmøtte salonglederne var opptatt av temaet styringsrett i krisetider. Det skapte et stort engasjement, forteller Vibeke Scheele Moe.

Stor interesse for faglige inputs

Parallelt med NM i storsalen på The Hub kunne NFVB tilby et bredt sammensatt seminarprogram i etasjen over. Mange brukte anledningen til å få inputs på ulike fagområder.

 - Vi tar med oss tilbakemeldingene om at «dette er noe vi må få mer av», og «veldig bra, skulle ønske det varte litt lenger» i vårt videre arbeid, smiler programsjef Vibeke Scheele Moe fornøyd etter at årets store bransjetreff med tilhørende seminarprogram er avviklet.

Hvor går grensen?

Temaet tariff, lokale forhandlinger og styringsrett er brede temaområder, men advokatduoen fra NHO Service og Handel leverte en pedagogisk gjennomgang av aktuelle spørsmål. Advokat Kirsti Stokland har lang fartstid som rådgiver rettet mot frisør- og velværebransjen, og kunne gi praktiske råd basert på lang bransjeerfaring. Det ble en del spørsmål, ikke minst tilknyttet tidsaktuelle områder som sommerferieavvikling og arbeidsgivers styringsrett.

Krøller og ledelse

Det ble en fullsatt sal og behov for flere stoler da troikaen bak «Krølleløftet» entret podiet.  Natalie Beckford, Lalla Coulibaly og Barbro Sørlien har virkelig gjort sitt for å sette dette på sakskartet, med sertifiseringskurs, nettstedet krolltopp.no og foredrag landet rundt. Nå fikk vi et konsentrert bilde av både kulturelle og identitetsskapende aspekter ved krølleløftet.

Deretter var det duket for temaet «Sosiale medier» med influenser Lotte Myrseth, som fortalte om sin reise gjennom det digitale landskapet. Hun ga praktiske tips og vink for hvordan man kan lykkes med sosiale medier. 

Ruhs AS fulgte opp med nyheten Hairtalk Weft, og det hele ble avrundet med «Smart og lønnsomt lederskap», der Alf Inge Cleve-Stiansen delte sin kunnskap og inspirasjon.

 - Alt i alt gikk det hele på skinner og vi tar med oss erfaringene i planlegging av arbeidet med kommende arrangementer i NFVBs regi, oppsummerer programsjef Vibeke Scheele Moe.

Tilbake
ANNET INNHOLD