Med lanseringen av serien Genesis Homme har Kérastase presentert et smakfullt herrekonsept i luksus-segmentet. Dufter, emballasje, og selve hjertet i konseptet, et spesielt utviklet serum, skal gi raske resultater. Kérastase Genesis Homme følger opp en tilsvarende serie beregnet på kvinner med hårfallproblemer.
Den ble lansert i fjor, og nå er det altså herrenes tur. Kérastase Genesis Homme byr på fem produkter som i sum gir en helhetlig bekjempelse av svekket hår og håravfall.
Undersøkelser viser at menn generelt er mer resultatorientert enn kvinner når det kommer til problemløsende produkter. En quick-fix som gir synlige resultater er viktig. Og det har man lagt til grunn ved utviklingen av Kérastase Genesis Homme, skal vi tro Hans Erik Sanstad, Luxury Retail Educator Kérastase.
- Hele 70 % av den mannlige befolkningen oppgir å ha opplevd håravfallsproblemer på et eller annet tidspunkt. Det dreier seg ikke bare om genetisk betinget håravfall. Dette kan også ha sammenheng med livsstil, stress, miljø, sykdom og andre faktorer. Utfordringen for frisørene er at menn kanskje kvier seg for å snakke om dette. Derfor har Kérastase utviklet et måleapparat som umiddelbart kan vise bilder fra hodebunnen om status på hodebunns- og håravfallsproblemer. Det kan være tillitsbyggende når man skal snakke om løsninger. Da kan man også vise forbedringer i ettertid ved bruk av Kérastase Genesis Homme produktene.
Thalgo har reformulert og relansert solproduktene i Riviera Sun serien. De gir huden naturlig solglød med en lett, silkemyk tekstur. Produktene tilfører fuktighet, har anti-age effekt og byr på en ny generasjon solfilter som gir effektiv solbeskyttelse. Riviera Sun har tuber basert på resirkulert plast, og de er også resirkulerbare.
Leverandør: Hudpleiegrossisten AS