Vurderingskriterier:
Redegjørelse for en rekke personalspørsmål. Det inkluderer blant annet muligheter til videreutvikling/utdanning og kompetansepåfyll, arbeid med HMS/internkontroll og sykefravær, samt intern kultur- og teambygging. Spørsmål om bedriften har en strategi for å bidra til at de ansatte både blir i bedriften og i faget.
Markeds- og kommunikasjonsplan
Bedriften må beskrive de viktigste målene for dens markedsførings- og salgsplan, og hvordan denne planen bidrar til merkevarebyggingen av bedriften.
Spørsmål om bedriften har en strategi for å bidra til å opprettholde og heve faget og bransjens omdømme, og hvordan den jobber med dette.
Bærekraft og samfunnsbidrag
Bedriften velger tre bærekraftsmål hvor man kan utgjøre et viktig bidrag, og hvordan man vil jobbe med utvikling og implementering av dette i bedriften.
Bedriftens samfunnsansvar
Spørsmål om bedriften i sitt daglig virke bidrar utover eksisterende lover og regler til å ta sosiale og miljømessige hensyn.
Erfaringer og lærdom gjennom pandemien
Redegjørelse for de erfaringene de har gjort i forhold til driften av selskapet og hvordan de per nå ser for seg å bruke dette til framtidig utvikling og styrking av bedriften.
Informasjon om diverse økonomiske opplysninger. Kort redegjørelse for bedriftens budsjettarbeid og planer, samt redegjørelse/analyse for hvordan årsresultatet for 2020 ble i forhold til planen/budsjettet.
Samlet vurdering av bedriftens presentasjon og prestasjoner, sett i lys av blant annet marked og muligheter.
Juryen
Juryen er satt sammen av representanter fra Norske frisør- og velværebedrifter (NFVB), Næringslivets Hovedorganisasjon (NHO), Frisørleverandørenes forening (FL) og en ekstern forretningsutvikler.
Anne Mari Halsan, NFVB
Jarl Martin Garder, NFVB
Anders Christian Enger, NHO
Pål Graham, FL
Stein Ove Høgdahl, Prospera