Country Manager Hanne Hamre poengterer at Wella er opptatt av god kommunikasjon med sine kunder, og benytter IT-løsninger for en tettere dialog. I tillegg ønsker de å være en aktiv pådriver for en digitalisering av bransjen.
- Digitalisering handler om å videreutvikle og legge til rette for vekst. Det å bruke teknologi til å fornye, forbedre og forenkle er nøkkelen. Wella Company ser frem til å benytte nye teknologiske løsninger for å kommunisere enda bedre med kundene, og være en pådriver for en enklere salong-hverdag, der de ansatte kan ha fokus på fag og læring, sier Hanne Hamre.
- Når Fixit-kunder handler Wella-produkter gjennom Fixit Produktkatalog får de derfor ekstra rabatt på varene, et superenkelt varemottak og full kontroll på sitt lager, legger hun til.
Enklere salonghverdag
Daglig leder Tom Arne Furnes i Vitec Fixit Systemer er svært fornøyd med å få avtalen med Wella Company på plass.
- Vi er selvsagt glade for at Wella Company har valgt oss som samarbeidspartner. Dette er en stor og viktig satsning i det digitale landskapet for å skape økt handel mellom leverandør, salong og sluttbruker. Vi har siden oppstarten av Fixit Produktkatalog i 2016 bidratt til mer effektiv salongdrift, og økt datakvalitet for å skape gode handelsopplevelser for salongens kunder.
- Vi mener den eneste måten salongene kan møte trusselen fra internasjonale nettbutikker på er å bli minst like gode i det digitale landskapet som disse nettbutikkene, sier han.

Daglig leder Tom Arne Furnes i Vitec Fixit Systemer gleder seg over at Wella-produktene nå er tilgjengelig i Fixit Produktkatalog.