Aveda følger opp den årlige veldedighetskampanjen Earth Month. I år doneres 5 dollar fra hvert solgte produkt av Aveda Limited-Edition Shampure Nurturing Shampoo Bar til inntekt for rent vann til mennesker som trenger det. I tillegg arrangeres det virtuelle lavterskel-arrangementet Aveda RunWalk, som vil ta deltagerne på en reise gjennom landene og vannprosjektene som støttes, opplyser Ellen Marie Johansen, Aveda Brand Manager Nordic i We are One AS.
- Aveda RunWalk er et arrangement der hver deltager skal gå eller løpe 5,7 km mellom 1. og 30. april. Distansen er ikke tilfeldig valgt. Det er gjennomsittslengden kvinner og barn i de aktuelle områdene må gå for å hente drikkevann hver dag, forteller Ellen Marie Johansen.
- Personlig skal jeg gå og løpe denne distansen hver dag i april til inntekt for rent vann. Det blir min egen «challenge», legger hun til.
Salonger som er med på kampanjen bidrar til at 5 dollar per solgte enheter av Aveda Limited-Edition Shampure Nurturing Shampoo Bar går til årets vannprosjekt. I tillegg bidrar Aveda RunWalk med innsamlede midler.
Ellen Marie gir følgende oppskrift på hvordan du kan delta.
- Følg vårt facebook arrangement Aveda Nordic RunWalk: KLIKK HER
Deltagere registrerer seg via en link der man betaler 25 usd/225 kroner, og laster ned MoveSpring app. Da blir du med i Aveda RunWalk. Her vil deltagerne gå en virtuell reise gjennom Etiopia, Madagaskar, India og Nepal. Gjennom den virtuelle reisen vil deltagerne få historier og informasjon om vannprosjektene som støttes i de ulike landene.
- Dette er et superkult opplegg, og vi håper å få med både aktive og profilerte løpere, samt alle som kan gå, eller løpe, sier Ellen Marie.
Hun legger til at man gjennom denne kampanjen kan bidra til å belyse vannproblematikken og hjelpe mennesker som trenger rent drikkevann.
- I dag er det 785 millioner mennesker som lever uten tilgang til rent drikkevann, så vi håper flest mulig vil bli med på denne dugnaden gjennom april. Målet er å samle inn 18 millioner kroner. Vi gleder oss mer enn noensinne til årets kampanje, avrunder Ellen Marie Johansen i We are One AS.
Thalgo har reformulert og relansert solproduktene i Riviera Sun serien. De gir huden naturlig solglød med en lett, silkemyk tekstur. Produktene tilfører fuktighet, har anti-age effekt og byr på en ny generasjon solfilter som gir effektiv solbeskyttelse. Riviera Sun har tuber basert på resirkulert plast, og de er også resirkulerbare.
Leverandør: Hudpleiegrossisten AS