- Forbrukerne har blitt veldig opptatt av hårfarge, det ser vi på statistikker fra søkemotorene. Ettervekst og fargekorrigeringer er populære søkekriterier. Det må vi som bransje merke oss.
 - Forbrukerne har blitt veldig opptatt av hårfarge, det ser vi på statistikker fra søkemotorene. Ettervekst og fargekorrigeringer er populære søkekriterier. Det må vi som bransje merke oss.

- Nå gjelder det å ta vare på kundene

 - Koronatiden har vist det positive samholdet som finnes i bransjen. Vi har kanskje blitt litt mer omtenksomme mot hverandre. Ikke minst opplever vi at forbrukerne har fått øynene opp for verdien av det arbeidet som utføres av frisører landet rundt. Det må vi ta vare på, sier L’Oréal PPD-sjef Øystein Rudolfsen.

Av: - NFVB
Sist oppdatert: 2020-06-10T13:45:36.0000000Z

 - Nedstengingen har vært en krevende tid for alle, både for salongeiere og oss på leverandørsiden. Men nå har vi gått inn i en ny fase. Den goodwillen som frisørene landet rundt har opplevd under nedstengingen, viser at kundene setter stor pris på de tjenestene som frisørsalongene tilbyr. De har rett og slett savnet å kunne gå til frisøren. Det er noe vi må bygge videre på i tiden fremover, sier Øystein Rudolfsen.


- Kombinasjonen av gode opplevelser, samtidig som man har et bevisst økonomifokus  blir viktig i tiden fremover. Men jeg er sikker på at vi som bransje skal få til dette. Vårt bidrag er å hjelpe deg tilbake med nye, raske, effektive behandlinger, sier L’Oréal-sjef Øystein Rudolfsen.


Må være innovative

Koronakrisen har satt sine spor. Nå gjelder det å tenke nytt, mener Øystein.
 - Forbrukerne har blitt veldig opptatt av hårfarge, det ser vi på statistikker fra søkemotorene. Ettervekst og fargekorrigeringer er populære søkekriterier. Det må vi som bransje merke oss.  I L’Oréal PPD tror vi salonger som er innovative og villige til å utvikle nye tjenester, spesielt innen farge, vil kunne oppleve en positiv omsetningsvekst i tiden fremover.

 - Det gjelder å ta vare på kundene, skjemme dem bort, samtidig som man må være bevisst på tidsforbruket, så man ikke får for lange ventelister. Kan du som salongeier tilby kortere, men effektfulle behandlinger, ligger det et potensiale til å øke antallet kundebesøk og styrke salongens økonomi.

 - For vår del har vi utviklet et sett av verktøy som gjør dette oppnåelig. Eksempelvis tilbyr vi effektive kurs innen Quick-Coloration Service og touch-up tjenester. Teknikkene kan frisørene lære seg på Style My Hair Pro Appen, som byr på en teknisk guide i quick-service. På Proshop finner våre kunder videoer som viser de beste produktene for å tilby quick service.

Helhetlig ansvar

Nedstengningsperioden har medførst at kundene har flyttet fokus til sosiale medier. Det må man ta på alvor.

For å forstå kundene, er et tips å følge dem på sosiale medier, se hva de er opptatt av og gi dem tilpassede anbefalinger. Det er også mulig å utfordre kundene litt, spørre dem om ting de er opptatt av og gi dem tilbud om pakkeløsninger og sesongtilpassede tilbud. Ideelt sett vil man vinne mye på å kunne tilby et helhetlig program for kundene, booke dem inn for hele året med sesongtilpassede menyer, kort sagt ta et helhetlig ansvar for kundene. Det gir en langsiktig trygghet for salongens økonomi, mener Øystein.

DIA LIGHT

er en ton-i-ton hårfarge med gel-konsistens og lavt pH nivå. DIA LIGHT virker nøytraliserende og glansgivende for hver balayage, og byr på en ny, tonende palett, fra de lyseste blonde til de mørkeste brune nyansene. Lukker håret etter behandlingen, gir ekstrem glans og et hår som etterlates 30% styrket ifølge testresultater fra vår forskningsavdeling. DIA LIGHT er ideelt til bruk på følsomt, eller fargebehandlet hår.


Daglig leder/eier Think Hairware, Vibeke Toft Larsen:

- Det har vært utrolig viktig å holde kontakten med både ansatte og leverandører i nedstengingsperioden. Vi har brukt tiden til å oppdatere oss faglig gjennom digitale medier. Min opplevelse er at L’Oréal Professionnels  live-sendinger har vært veldig populære hos våre medarbeidere, og et godt bidrag til å øke den faglige kompetansen.

 

Kreativ leder Adam og Eva, Eirik Thorsen:

 - Jeg synes L’Oréals live-online kurs var veldig bra under nedstengingen, de kastet seg rundt og leverte et godt bidrag til å finpusse faglige ferdigheter, når man ikke kan delta på vanlige kurs. De dekket alle L’Oréals brands, de var lite polerte, og fremstod som ekte. Tommelen opp for innsatsen.

 

Kreativ leder Modern Design, Kristine Åsvold:

 - Jeg synes L’Oréal gjorde mye positivt under nedstengingen. De postet videoer på facebook og  L’Oréal Education bød på interessante muligheter til faglig oppdatering innen både fargebehandlinger, quick services, og ikke minst produktoppdateringer.  Det blir spennende å se om L’Oréal fortsetter satsningen på live-stream education.


Gå til PROSHOP

 

 

Tilbake
ANNET INNHOLD