Nye krav til arbeidsgiver: Egen pensjonskonto!

I januar 2021 får 1,4 millioner nordmenn sin egen pensjonskonto. På denne kontoen samles all pensjon man har opptjent – både fra nåværende og tidligere arbeidsgivere.

Av: - NFVB
Sist oppdatert: 2020-06-08T14:15:02.0000000Z

Med Egen Pensjonskonto flyttes mer ansvar over til arbeidsgiver og etableringen av «egen pensjonskonto» innebærer mange endringer for nesten alle ansatte i privat sektor. Med lovendringen vil alle pensjonsordninger for den ansatte automatisk samles hos bedriftens pensjonsleverandør. Lovforslaget innebærer dermed økt informasjonskrav til arbeidsgivere.

Målet med «egen pensjonskonto» er at pensjonspengene til den ansatte skal forvaltes mer effektivt, slik at den ansatte får mer pensjon for hver oppspart krone.

Men hva betyr endringen for den ansatte, næringslivet og deg som arbeidsgiver?

NHO Service og Handel ønsker å ruste sine medlemmer frem til 2021, og inviterte til et Webinar i samarbeid med Storebrand, vår foretrukne pensjonsleverandør.  Webinaret ble avholdt 4. juni, men du kan se det i opptak


Klikk her for å se webinaret i opptak (Teams)!

Tilbake
ANNET INNHOLD