Charlotte Kvam, ansvarlig for Moroccanoil i Norge, satser på digitale prosjekter sammen med distributøren Cutrin Norge AS.
Charlotte Kvam, ansvarlig for Moroccanoil i Norge, satser på digitale prosjekter sammen med distributøren Cutrin Norge AS.

Gi kundene nyttige tips!

- Som et direkte resultat av den spesielle tiden vi befinner oss i, har vi valgt å fokusere på produksjon av en rekke korte produkt- og stylingvideoer, skreddersydd for å hjelpe salongene som har valgt å holde åpent for produktsalg.  Ikke minst har vi laget et webinar om sosiale medier, som fokuserer på hvordan frisørbransjen kan utnytte disse kanalene optimalt. Alt skjer i samarbeid med Cutrin Norge AS, forteller Charlotte Kvam, ansvarlig for Moroccanoil i Norge.

  - I en krevende tid må også frisørene finne nye måter å kommunisere med sine kunder på, og jeg opplever at flere salonger har tatt utfordringen på strak arm. Som en direkte konsekvens av Covid-19 digitaliserer salongene seg i et tempo jeg ikke trodde var mulig for en kort tid tilbake, fremholder Charlotte Kvam.  - Undersøkelser fra kjente analysebyråer som Mckinsey og Gartner Group indikerer at dagens forbrukere i aksellererende grad vil hente inspirasjon fra digitale kanaler. Det betyr at en godt forankret digital strategi vil være helt avgjørende for de aller fleste bransjer i Norge.

Satser på digital innholdsproduksjon

 - Som et resultat av endringene i adferd vil vi i Moroccanoil og Cutrin Norge AS fortsette å produsere innhold som er enkelt for frisørene å distribuere videre i sine digitale kanaler.  Vi ønsker å jobbe tett med frisørene i denne prosessen, sier Charlotte Kvam.

 - Et eksempel på et slikt tiltak er Live Education på Instagram, som er en prioritert kanal for oss fremover. Her vil norske frisører bli eksponert for hele det internasjonale teamet i Moroccanoil, som blant annet inkluderer vår egen Irlin Lima Hansen, som allerede 22. april skal gjennomføre en live education gjennom @moroccanoilpro. Det gleder vi oss veldig til.

 - Ellers vil jeg nevne at vi fortsetter vår digitale reise gjennom 2020, blant annet gjennom et tett samarbeid med influenseren Camilla Pihl, der vi har valgt å fokusere på Moroccanoil Color Depositing Mask. Spørsmålet er:  Hvordan kan våre kunder holde hårfargen fresh, mens de venter på at salongene skal åpne.

 - Avslutningsvis vil jeg trekke frem, at vi akkurat nå har lansert vår egen YouTube kanal, der vi fortløpende vil publisere innhold relatert til produkter fra Cutrin Norge AS og Moroccanoil, det være seg styling, farge, tips & triks til sosiale medier, og mye annet spennende, fremholder Charlotte Kvam.

Tilbake
ANNET INNHOLD