- Vi håper dette kan være et ekstra lysglimt i påsken, sier markedsansvarlig Oddmund Olsen, når Adam og Eva lanserer sin nye kolleksjon - GenZ.
Da Øistein Bjørndal åpnet Adam og Eva i 1973 revolusjonerte han Oslo og Norge med annerledestenkning og inkludering. Adam og Eva klipte både herrer og kvinner! De spilte The Rolling Stones på høytaleren og gikk i moteklær, mens alle andre gikk i hvite frakker og segregerte kvinner og menn.
Nå lanseres kolleksjonen «GenZ»
- Generasjon Z er født i perioden 1995-2010. De har vokst opp i en verden av sosiale nettverk og er digitalt innfødte. Sett mot millennials, generasjon X og babyboomers er generasjon Z den sanne unike og individuelle kunden, forteller Oddmund Olsen i introduksjonen.
- Vi har skapt en kolleksjon der vi har tatt utgangspunkt i GenerationZ og hver enkelt modell, og gitt de en look som fremhever deres personlighet og stil, og som er i tråd med fremtidens trender.
Adam og Eva: GenZ 2020
Creative Director: Eirik Thorsen
Team: Inger LiseMoa, Tonje Dahlen, Maya Stark, Magnus Holm, Nina Wølner
Assistenter: Oda Hihn, Silje Markussen
Styling/Makeup: Linda Wickmann/Style Management
Modeller: Nadia Alexandra, Rohit, Lars, Tuva/Heartbreak
Art Direction: Collective
Fotograf: Dusan Reljin
Kolleksjonen ble lansering live hos L’Oreal 7. april: KLIKK HER