Hudterapeutene på Hud: Ulrikke Veland Thoen, Hanne Karin Hellerslien og Heidi Eriksen.
Hudterapeutene på Hud: Ulrikke Veland Thoen, Hanne Karin Hellerslien og Heidi Eriksen.

Hud Aker Brygge: Godt teamwork gir gode resultater

Aker Brygge i Oslos smørøye har et bredt nedslagsfelt, fra de som jobber og bor i området til de mange besøkende.  - Vi har et sammensatt kundeklientell. Det er givende, sier eier og daglig leder Heidi Eriksen i Hud på Aker Brygge.

 - Hud på Aker Brygge ble etablert i 2006. Jeg kom inn som terapeut i 2008, etter at klinikken jeg jobbet i på Vinderen i Oslo bokstavelig talt gikk opp i flammer på grunn av en brann i bygget. Etter å ha jobbet her på Aker Brygge et par års tid, overtok jeg klinikken i 2010. Det har vært en spennende reise. Vi er nå en veletablert klinikk, med mange trofaste kunder, smiler daglig leder Heidi Eriksen. 

Tre terapeuter er topp

Med tre terapeuter under samme tak er det viktig at teamet fungerer godt. Heidi gir uttrykk for at hun har vært heldig med ansettelsen av de to terapeutene som jobber i klinikken.

 - I starten var vi to terapeuter, men kundemassen økte, og jeg var usikker og spent på om jeg skulle tørre å ansette en tredje terapeut. Man skal tross alt dekke opp kundelistene. Men jeg besluttet å gjøre det, og ønsket å satse på en nyutdannet kandidat. En henvendelse til Hudpleieakademiet resulterte i at jeg fikk inn Ulrikke Veland Thoen på laget, og hun har nå jobbet her i fem år. For tre år siden ble Hanne Karin Hellerslien ansatt, også hun etter endt utdanning på Hudpleieakademiet. Takket være innsatsen fra oss alle, har det gått veldig bra.

 - Vi er et team som fungerer veldig godt sammen og trekker i samme retning, og er der vi skal være bemanningsmessig ut fra lokalenes størrelse, sier Heidi.

 - Det var en overgang å gå inn i en lederrolle, men jeg jobber etter prinsippet om å involvere de to medarbeiderne i beslutninger. Det være seg valg av behandlinger, produkter og markedsaktiviteter vi gjør ut mot vårt lokalmarked.

Manikyr inngår i behandlingstilbudet, i form av Shellac behandlinger basert på CND produkter.

Glad for ansvar

Hudterapeut Ulrikke Veland Thoen er full av lovord om sjefen.

 - Det var spennende å komme rett fra skolen inn i en etablert klinikk. Men jeg synes det var veldig bra at Heidi hadde tillit til mine kvalifikasjoner, og lot meg få mye ansvar med en gang. Samtidig har hun vært enestående når det gjelder opplæring og hjelp, så jeg har hele tiden følt meg trygg på det jeg gjør. Jeg har nå jobbet her i fem år, og stortrives. Vi har det gøy på jobben og det er spennende å være med på å utvikle klinikken.

Som datter av Skinthal-eier og Thalgo-leverandør Ann Kristin Hellerslien er hudterapeut Hanne Karin Hellers­lien nærmest født inn i bransjen.

 - Jeg trives med jobben som hudterapeut. Det er dette jeg vil drive med, så valget var ikke vanskelig. Vi har det kjempefint i Hud på Aker Brygge, og her planlegger jeg å bli, smiler hun.

- Det er veldig viktig for oss at klinikken er trygg både for kundene våre og for oss som jobber her, sier Heidi Eriksen.

Taklet koronakrisen greit

Heidi forteller at det nå nesten er business as usual (intervju før siste koronainnstramminger, red. anm.), men hun har måttet ta ekstra grep i forhold til smittevern. Det får følger for prisingen av tjenestene.

 - Det var et sjokk å bli stengt ned. Kundene var heldigvis veldig forståelsesfulle, og jeg holdt løpende kontakt med dem. Jeg synes det ble for distansert bare å sende ut en e-post med beskjed om at vi måtte holde stengt. Rent praktisk prøvde jeg å booke inn kunder som hadde bestilt time frem i tid. Det lykkes vi godt med.

 - Da vi åpnet igjen fulgte vi opp med smittevernrutiner i henhold til de retningslinjene vi fikk fra myndighetene og NFVB. Vi bruker munnbind og desinfiserer behandlingsrom og alle fellesarealer, i tillegg til det utstyret vi bruker i arbeidet. Totalt sett gjør det at vi bruker mer tid per kunde, kanskje opp til et kvarter ekstra i tidsforbruk. Vi har derfor vært bevisst på at vi må prise inn dette i behandlingstilbudet. I starten la vi på et ekstra smitteverntillegg, men vi har nå justert prisene i menyen vår, slik at vi får dekket inn ekstra utgifter knyttet til smitteverntiltak og tidsforbruk. Det er veldig viktig for oss at klinikken er trygg både for kundene våre og for oss som jobber her, poengterer Heidi, og legger til følgende.

 - Vi har fått dekket deler av våre faste kostnader gjennom kompensasjonsordningen, men vi gikk glipp av en god periode omsetningsmessig, så det har vært en krevende tid. Korona-nedstengingen har også påvirket oss i den forstand at en del av våre kunder har hjemmekontor. De er derfor mindre fleksible på tidspunkter, enn det de har vært tidligere. Det har vært en periode som krever mye av oss, men jeg synes vi har taklet det bra og vi kommer oss igjennom koronaperioden på en god måte. Det er jeg sikker på, avrunder Heidi Eriksen.


Artikkelen sto på trykk i magasinet SALONG Hud & velvære nr. 4/2020.
Du kan lese NFVBs magasiner digitalt HER.

Tilbake
ANNET INNHOLD