Spør kunden hvordan behandlingssjampoen fungerte, og ved et positivt svar spør om kunden ønsker å få produktet med seg med hjem. Det er ikke en sjampo man kjøper, men en god opplevelse og et godt resultat.
Spør kunden hvordan behandlingssjampoen fungerte, og ved et positivt svar spør om kunden ønsker å få produktet med seg med hjem. Det er ikke en sjampo man kjøper, men en god opplevelse og et godt resultat.

Sommertips til alle frisører

Kundereisen, totalopplevelsen til kunden, kan være viktigere enn selve klippen. Det som skjer før og etter en frisørtime kan gi deg gode konkurransefortrinn. Bruk sommeren til å gi kundene en optimal «opplevelsesreise».

  • Ha godt varetrykk med sesongvarer i kampanjesoner.

 

  • Pass på god belysning (NB: Husk NFVB/NHO-medlemmer får 45% rabatt på LED-belysning).

 

  • Ta alltid øyekontakt når folk kommer og går (reduserer også sannsynlighet for tyveri).

 

  • Tilby alltid kaldt vann når kunden kommer.  Alltid forfriskende og spesielt etter en god hodebunnsmassasje.

 

  • Når kunder sitter i stolen, så vurder og kommuniser sesongprodukter som:

          • Beskytter hud og hodebunn

          • Reduserer tørrhet

         • Gir ekstra solbeskyttelse

 

  •  Gå rundt kassa og frem til kunden når de har gjort et produktkjøp. 

 

  •  Si alltid: Takk for besøket/ha en fin dag (eller lignende) 
Tilbake
ANNET INNHOLD