Hva har bransjens leverandører å by på når det gjelder support?
Hva har bransjens leverandører å by på når det gjelder support?

Valg av butikkdata: Når support teller

Det er lett å stirre seg blind på pris når man skal investere i et butikkdatasystem. Med dagens teknologiske utfordringer og løsninger kan du velge en omfattende pakke. Du velger også en samarbeidspartner som skal være der når du trenger det. Hva har bransjens leverandører å by på når det gjelder support?

Lange åpningstider, søndagsåpent, Black Friday: Systemene skal virke all-the-time, året rundt. Da er det greit å vite at leverandørene av dataløsninger er der, når du trenger det. Vi har spurt ledende leverandører av dataløsninger konkrete spørsmål om support.

Spørsmål:

 

  • Support generelt - er det gratis/inkludert i prisen?
  • Er det begrensninger på opplæring?
  • Tidsbegrensninger på support/mailbesvarelser?
  • Norsktalende medarbeidere?
  • Hvor mange jobber med support?
  • Hvor lang er gjennomsnittlig ventetid på telefon?
  • Support ekstra: Er det et utvidet tilbud for de som ønsker det?
  • Sist, men ikke minst: gi en KORT info om systemet, herunder;
  • Timeplan, kasse, journal og online-booking?
  • Kan det tekniske utstyret leveres gjennom leverandøren?
  • Kan sluttkundene betale med kort, kontanter, faktura, gavekort og Vipps?
  • Er det full tilgang til systemet, uansett hvor du er, så lenge du har internetttilkobling?

Det er lett å stirre seg blind på pris når man skal investere i et butikkdatasystem.

EasyUpdate AS

  •  Ja, det er ingen kostnad ved bruk av support- og vakttelefon.
  • Nei, det er ikke lagt til noen begrensninger ved opplæring.
  • Nei, det er ikke lagt opp til noen tidsbegrensning ved support.
  • Ja, samtlige i EasyUpdate er norsktalende.
  • 11 personer jobber på support. Syv personer på førstelinje + fem personer på andrelinjesupport. For EasyUpdate er god support like viktig som gode programmer, derfor har vi alltid lagt store ressurser i support. 
  • Snittet ligger på 26 sekunder gjennom siste 12 måneder.
  • Ja, det er kunder som velger et utvidet tilbud med at vi har montering og opplæring i salongen.
  • EasyUpdate tilbyr kassesystem, online timebok med eller uten nettbestilling og en skybasert løsning som gir salongens regnskapsfører tilgang til regnskaps-/lønnsrapporter, samt integrasjon mot de fleste regnskapsprogrammer. Vi leverer og lagerfører alt det tekniske utstyret.
  • Vi har de fleste betalingsløsninger i vårt system, og med de betalingsterminalene leverer. Ifølge den nye kassaloven er det ikke lov med full tilgang til kassesystemet fra andre steder enn salong. Dette gjelder kasseinnslag, kreditering og salg. Våre kunder har tilgang til timeboken og den skybaserte løsningen som tilbyr rapporter, lønn og regnskapsintegrasjon. Begge kan brukes på smarttelefon, iPad, Mac eller PC så lenge du har internetttilkobling.

Headquarter AS/Com2Gether

  • Support er alltid inkludert i prisen vi tilbyr ut til kunder.
  • I alle leveranser vi gjennomfører er opplæring en viktig del av konseptet. Våre kunder er godt opplært i systemet når de tar det i bruk. Normalt gjennomføres opplæringen i løpet av to klokketimer.
  • Henvendelser besvares fortløpende i kontortiden. Vårt kundesenter har åpent mandag til fredag fra kl. 08 - 16 og lørdag og søndag fra 09 - 22.
  • Alle våre medarbeidere er norsktalende.
  • Vi har 11 ansatte på kundesenteret.
  • Butikkdata er tidskritisk og vi besvarer supporthenvendelser fortløpende. Vårt mål er å besvare telefonsamtaler i løpet av ett minutt.
  • Vi skreddersyr løsninger for våre kjedekunder.
  • Vårt system har alle funksjoner en frisør trenger i hverdagen, og inkluderer selvfølgelig journal, timeregistrering, online-booking. Vi leverer alt det tekniske utstyret og er eneste kontaktpunkt for våre kunder. Vi støtter alle betalingsmåter, også de som kommer, for eksempel Apple Pay og  Google Pay. Du kan ha full tilgang til systemet, uansett hvor du befinner deg i verden. Er det noe du ikke får gjort på jobben, kan du logge deg på hjemme.

Hano AS:

  • Support hos Hano er inkludert i prisen du betaler for systemet. Kunder kan benytte seg så mye de ønsker av dette tilbudet.
  • Det er ingen begrensninger på opplæring.
  • Support kan nås på telefon og e-post 24/7 - 365 dager i året.
  • Alle snakker norsk.
  • Hele selskapet sitter samlet på hovedkontoret vårt, og det er ni stykker som jobber fast med support.
  • Vi ønsker ikke å uttale oss om ventetiden, men vi har ansatt to nye for å holde denne nede for våre 3.000 kunder. 
  • Vi ansetter 1-2 nye på support hvert år, og har også et videosenter, en hjelp-knapp som kundene kan benytte seg av.
  • Hano har integrasjon mot Visma Business/Global og Tripletex. Vi jobber med å integrere oss mot Visma eAcconting. Vi har ingen bindingstid, og systemet er godkjent i henhold til den nye kasseloven. Vi tilbyr timeplan, journal, kasse og online booking. Utstyret kan fås gjennom Hano. Sluttkunder kan betale med kort, kontant, faktura, gavekort og Vipps. Det er mulig å teste en demo av systemet. Det er full tilgang til systemet uansett hvor du er, så lenge du har internett.

Hairtools AS

  • Support er gratis og inkludert i prisen.
  • Kunden får så mye opplæring og support som den ønsker.
  • Support er tilgjengelig fra 08.00 - 20.00. Vi svarer på mail så fort vi kan og innen 12 timer på supportmail.
  • Norsktalende support.
  • Seks personer jobber med support.
  • Gjennomsnittlig ventetid er 1.04 minutter.
  • Kunden kan få opplæring i salong.
  •  Systemet tilbyr alle funksjoner om ønskelig, uten tillegg i pris og uavhengig av antall brukere. Eneste kostnad er eventuell utsendelse av sams. Vi tilbyr utstyr for kjøp og leie, samt at vi kan komme til kunden å sette opp utstyret om det er ønskelig. Sluttkunden kan betale med kort, kontant, gavekort og Vipps. Det er også en kundekonto, så man kan betale depositum eller skylde penger. Det er full tilgang til systemet uten ekstra kostnader.

Odin Systemer AS/FixIT

  • Support hos FixIT Kundesenter er selvfølgelig inkludert.
  • Nei, alle kunder får et kurs i salongen i forbindelse med installasjon av FixIT, og videre får salongene ønsket opplæring via telefon av spesialistene på kundesenteret. Kundene avtaler da tid og gjennomfører opplæring ved hjelp av fjernstyring og telefon. I tillegg har vi webinarer og brukeropplæring på nettsiden FixIT Online.
  • Kundesenteret er åpent og besvarer henvendelser hverdager fra kl. 08.00 - 21.00 og lørdager fra kl. 10.00 - 18.00.
  • Alle medarbeiderne på kundesenteret snakker og skriver norsk.
  • Per januar 2019 er det seks medarbeidere på FixIT Kundesenter, inkludert avdelingsleder.
  • Siste halvår har gjennomsnittet vært 49,6 sekunder for 13.733 henvendelser via telefon.
  • Vi ønsker at alle våre kunder skal få en like god opplevelse når de kontakter FixIT Kundesenter, så vi tilbyr derfor ikke et utvidet tilbud. Med jevne mellomrom inviterer vi til populære brukerkurs, seminarer og konferanser i Norge og utlandet, der kundene får brukeropplæring og inspirasjon til hvordan de bruker FixIT som en verdiskapende løsning for sin virksomhet. 
  •  FixIT tilbyr bransjens mest komplette system med brukervennlig data- og kommunikasjonsløsning kun for norske frisør- og velværesalonger. Timebok, kasse, journal og online booking er inkludert i systemet, i tillegg til løsninger som FixIT-appen, elektronisk varebestilling, digitale gavekort og integrert markedsføring på Facebook og Instagram. I 2018 ble det gjort 1,2 millioner digitale timebestillinger på FixIT-appen og på nett. FixIT leverer maskinvare, bredbåndslinje, pos-utstyr og bankterminal. FixIT støtter betalingsløsninger for kort, kontanter, faktura, gavekort og Vipps. Alle salonger med FixIT kan fjernstyre salongdatamaskinen via internett.

Unipos as

  • Alle våre kunder får gratis telefonsupport og fjernhjelp som er inkludert i prisen.
  •  Vi sørger alltid for at våre kunder får nok opplæring til å bruke systemet. Vi har gratis videokurs som ansatte kan bruke når det passer dem, samt ytterligere gratis opplæring til de som har behov for det.
  • Vår supportavdeling har telefontid fra kl. 8 – 16 med vakttelefon ut over vanlig tid i helgene.
  • Vår supportavdeling er lokalisert i Norge med norsktalende personell.
  • Unipos har tre dedikerte personer på vår supportavdeling som kun jobber med å besvare kundehenvendelser, samt ytterligere tre systemutviklere som yter teknisk support ved behov. 
  • Vi har i tillegg til våre supportmedarbeidere andre som besvarer henvendelser ved behov. Våre kunder trenger ikke å vente på å få hjelp.
  • Vi har gratis videokurs og gratis opplæring, som gjør at våre kunder kan lære seg systemet når de selv ønsker det. Alle våre kunder har kommet trygt i gang uten behov for ekstra kurs.
  • Unipos Butikkdata har en egen timeplan som benyttes i salongen for å booke avtaler. Timeboka er også tilgjengelig for den enkelte ansatte via egen PC eller mobil. Kassen er fullintegrert med timeboka. Salongens kunder kan også bestille time via salongens egen hjemmeside eller facebookside. Unipos leverer komplett kasseløsning med alt utstyr. Systemet er integrert med kortterminaler fra Nets, Verifone og Bambora. Du kan også registere betalinger med Vipps og andre eksterne betalingstjenester. Unipos har også støtte for utsendelser av egne gavekort, hvor systemet holder kontroll på saldoen. Det er også mulig å fakturere kundene og sende purring hvis det er behov for det. Ansatte kan logge seg på timeboka hjemmefra eller fra sin mobil. Ledelsen kan også administrere salongen hjemmenifra . Statistikker, rapporter og dagsoppgjør er tilgjengelig fra en egen skyportal.

 

Tilbake
ANNET INNHOLD