Hudpleiere – stå sammen!

Bransjeorganisasjonen NFVB er fortsatt relativt ny for hudpleiere, men har svært lang historikk som interesseorganisasjon for bransjens salongeiere. Det startet med barberere i 1907. Gjennom årene har forbundet kjempet mange slag for bransjens interesser, siden 90-tallet side om side med NHO.

De siste seks årene har hud- og kroppspleier Linda Jørgensen sittet i NFVBs styre, og vært en tydelig stemme for å snakke hudpleiernes sak.  Blant annet har hun arbeidet for å fremme fagbrev for hudpleiere. Det er en politisk sak som krever at bransjen står samlet om ønsket.  

På NFVBs landsmøte 19. oktober skal man blant annet velge nytt styre. Guri Elisabeth Andreassen fra 7. Himmel i Bodø er av valgkomiteen foreslått som nytt styremedlem. Hun har også vært med i utarbeidelsen av NFVBs bransjetilpassede lederutviklingsprogram. Guri har et sterkt ønske om å bidra til et bransjeløft.

 

Medlemsbedriften Cocoon Personal Skin Concept har et dedikert forhold til god fagkunnskap. Heidi Hafslund er medeier i bedriften, og med i NFVBs prosjektgruppe som jobber med fagbrev for hudpleiere. Cocoon er en bedrift som ser at kundene har et mer bevisst forhold til profesjonell hudpleie enn tidligere. 

Les mer om disse dyktige fagfolkene, deres bedrifter og hvorfor de er medlem i NFVB i magasinet SALONG Hud & Velværes utgave 3-2019.

Magasinet kan leses digitalt HER

 

Denne utgaven setter igjen søkelys på menn og hudpleie. Undersøkelser viser at menn er mer opptatt av hud- og skjønnhetspleie enn hva man kanskje tror. Utfordringen ligger i å få dem inn i klinikken for å løse deres ønsker og behov. Det handler blant annet om hvordan du utformer salongen, hele veien fra utvendig profil til behandlingsrom og design av nettside.

Bad Norwegian har tatt steget fra å være et nisjemerke på nederste hylle i salongen, til å bli et sterkt og volumselgende varemerke. Produktsalget er ikke bare en viktig oppfølging av salongens behandlinger, men kan bety mye for bedriftens bunnlinje. Du bør derfor være veldig bevisst hva du tilbyr og hvordan du tilbyr det.

Og apropos produkter… Vi presenterer som vanlig mange sider med produktnyheter som kan være akkurat det dine kunder ønsker og trenger. Husk at mange er svært oppdaterte på hva som er på markedet. Det bør du være også.

 


 

 

Tilbake
ANNET INNHOLD