Hår2018 Sola: En rendyrket fagmesse

Kanonbra fagmesse. Knallbra lokaler. Rekordbesøk og herlig stemning! Det er den korte oppsummeringen fra hårmessen på Sola.

Bransjen vår er liten. Alle som driver profesjonelt er tjent med å snakke sammen og spille på lag. Dessuten er bransjetreff som dette er en fin og inspirerende måte å holde seg oppdatert på. Sandnes & Jæren Frisørlaug skal ha stor honnør som arrangør av denne fagmessen.

Et stort løft

Hårmessen 2018 var i år flyttet fra Sandnes til Clarion Hotel Air på Sola, rett ved flyplassen. Lokalene ga arrangementet et herlig løft. Alt var samlet på et plan: Glasstaket over messeområdet slapp in rause mengder dagslys, og leverandørene gjorde sitt beste for at alle besøkende fikk god valuta for pengene. På nesten alle standene satt det modeller som ble stylet etter alle kunstens regler, mens det var fritt frem for publikum til å spørre om å få se akkurat det trikset en gang til. De som ville fikk også prøve selv, og på standen til Frends inviterte de til spontan stylingkonkurranse med Cloud Nine varmeverktøy. 

Kun hos frisøren

I en tid hvor nettbutikker presser prisene, er det bra at leverandørene lager produkter som kun selges i salong. ORIBE viste en limited edition jubileumsutgave av sin Dry Texturizing Spray. L´Oréal Professionnel presenterte Source Essentielle med en lekker refill-ordning, hvor kunder kan ta med den tomme sjampoflasken til frisørsalongen og få påfyll.

Tett på nyhetene

GHD demonstrerte verdens første smarte styler. Hos ABAS kosmetikk satt folk med kappe og badehette for å prøve spraytan fra Marc Inbane. Wella System Professional presenterte fargeserien Koleston Perfect med ME+ teknologi. Obscura fristet med verdens første sjampo som fjerner frizz i opptil 12 uker, og godkjent for grønne salonger. Stikkord som personlig, renhet og multibruk gikk igjen hos flere leverandører, og mange ville gjerne velge personlig duft til bambus-kull-sjampoen som ble skreddersydd «bare til deg». 

Mindre stress. Mer oversikt og kontroll. 

Det var også flere leverandører av digitale løsninger som hadde stand på messen, slik at det var lett for salongeiere å ta en uforpliktende samtale, stille spørsmål og se hvor enkelt økonomi, kasse, bilag etc. kan håndteres. 

Rekordmange på messen, showene og festen

Arrangørene er kanskje konkurrenter i hverdagen, men når Sandnes & Jæren Frisørlaug inviterer til Hårmessen spiller alle på samme lag. Det merkes godt, forteller leverandørene, som var fulle av lovord om arrangementet. Luften svirret av positivitet blant de som besøkte messen, så Hår2018 på Sola var en ubetinget suksess.

Se flere bilder fra arrangementet i magasinet FRISØR utgave 6-2018.

Lars Terje Skjæveland åpnet det offisielle programmet med å rette fokus på verdien av det gode samarbeidet i komiteen, i lauget, i NFVB. Han takket for at så mange frisører kom på messen for å bli inspirert og ha det kjekt. Til slutt ble alle som hadde stand invitert opp på scenen og fikk takk for at de bidro til å gjøre Hår2018 til en suksess.

 

 

 

Tilbake
ANNET INNHOLD