Sammen med partner Tone Frayne står Silje Holtan-Hartwig for den daglige driften i salongen. - Noen vil kanskje synes det er i overkant spennende å gjøre en så stor salonginvestering i Drøbak, men det har vært en gjennomtenkt beslutning. Drøbak kan kanskje fortone seg som en liten sommerby nær Oslo, men byen er mer enn dette. Byen har en særegen atmosfære, forteller Tone. Det interessante er at byen huser mange høyprofilerte, nisjepregede klesbutikker som lever i beste velgående her i sentrum, hvor vi holder til. Vi har også butikker som Håndverksbakeriet, der folk kommer helt fra Oslo for å handle. Man sier at boligprisene er høye i Drøbak. Det gjenspeiler at Drøbak rommer et kjøpekraftig marked, med inntektsnivå på høyde med Bærum og Oslos vestlige bydeler. Det er viktig for oss, som sikter oss mot å gi våre kunder en unik opplevelse, og ta oss betalt for det arbeidet vi utfører, forteller Tone Frayne. Drøbak har også et viden kjent julemarked og det litt eksotiske Tegnernes hus, med en permanent utstilling av ikoniske Fredrik Stabel-tegninger. - Dessuten bor jeg her, og det teller selvsagt tungt på vektskålen, smiler Tone med et glimt i øyet.
I tillegg til formgivningen av salongen, skiller Hope Hair seg fra de øvrige konkurrentene i området gjennom bredden i tjenestetilbudet. - Vi har bevisst laget et konsept som forener tradisjonelle frisørtjenester og klassiske herre- og barberdisipliner, med et dedikert tilbud innen hudpleie. Helheten er viktig. Vi vil skape et unikt tilbud og en atmosfære som gjør at potensielle kunder blir nysgjerrige på oss. Da er det viktig å by våre kunder på er komplett tilbud innen skjønnhet og velvære, oppsummerer Tone Frayne. Fra eksponeringen vi får gjennom de store vindusflatene skal det være spennende og lystbetont å gå inn hos oss. Vi skal være en velværeoase i ordets rette forstand, legger Silje Holtan-Hartwig til.
Tradisjonen tro, lanserer Aveda nok en gang Earth Month. For 2024 er temaet: The Power of Every Drop. Kampanjen inkluderer et samarbeid med Charity: Water, en ideell organisasjon som jobber for å gi rent drikkevann til mennesker i utviklingsland.
Sjekk #AvedaWalksForWater.
Det kan også nevnes at Aveda 22. april oppfordrer folk til å droppe hårvasken for å spare vann. Fra 15. april vil kampanjen vise arbeid til influensere som styler håret bærekraftig uten vask.
Sjekk #NoWashDay.