Tradisjonen tro, lanserer Aveda nok en gang Earth Month. For 2024 er temaet: The Power of Every Drop. Kampanjen inkluderer et samarbeid med Charity: Water, en ideell organisasjon som jobber for å gi rent drikkevann til mennesker i utviklingsland.
Sjekk #AvedaWalksForWater.
Det kan også nevnes at Aveda 22. april oppfordrer folk til å droppe hårvasken for å spare vann. Fra 15. april vil kampanjen vise arbeid til influensere som styler håret bærekraftig uten vask.
Sjekk #NoWashDay.
Davines perfeksjonerer flere av sine produktlinjer denne våre for å gjøre de mer bærekraftige gjennom hele produktlivssyklusen. Tiltak for minking av klimaavtrykk, stimulering til biologisk mangfold og regenerativt, organisk landbruk er viktige bidrag for å binde karbon til jorden. På nyhetssiden finner vi denne våren WE STAND/ for regeneration Shampoo & Body Wash Bar, bærekraftige produkter i solserien SU, som er trygt for livet i vannet. Ikke minst er Essential Haircare-serien videreutviklet i en enda mer bærekraftig retning.
Leverandør: Verdant AS / www.verdant.no