Behovet for beauty- og velværetjenester har ikke blitt borte under koronakrisen, poengterer Dermanor-sjef Reidun Wang.
Behovet for beauty- og velværetjenester har ikke blitt borte under koronakrisen, poengterer Dermanor-sjef Reidun Wang.

Kundene kommer, ta godt vare på dem!

 - Det er en lettelse at bransjen er gjenåpnet, og salongeiere vi er i kontakt med melder om god pågang av kunder. Nå gjelder det å få økonomien i gang. En av nøkkelfaktorene er blant annet å tilby kortere behandlinger, slik at man har kapasitet til å ta vare på gode, faste kunder, mener daglig leder Reidun Wang i Dermanor.

 - Jeg tror mange forbrukere synes det er superdeilig at stadig flere områder i samfunnet åpnes opp. Det er nå viktig å ta vare på kundene, og sørge for at de føler seg trygge. Det er krevende å oppfylle smittevernkrav, men vi som bransje tar smittevern på alvor. Det kan gå ut over kapasiteten, men her kan man vurdere å ta bort enkelte behandlinger fra menyen i en overgangsperiode. Det aller viktigste er å ivareta god service og oppfølgning av kundene, og slik at alle kommer tilbake, mener Reidun Wang.

- Nå gjelder det å bygge opp økonomien sakte, men sikkert. Vi skal komme oss gjennom dette, smiler Dermanor-sjef Reidun Wang.

 

Digital opptrapping

Hele bransjen har vært preget av nedstengingsperioden. Det gjelder både salonger og leverandører.  Fysiske møter og kurs er avlyst, og både salongeiere og leverandører har måttet permittere medarbeidere. Dermanor er intet unntak.

 - Vi stengte ned deler av virksomheten og trappet opp innsatsen på digitale flater. Det har vært viktig for oss å holde motivasjonen oppe hos våre kunder, og vi har kjørt regelmessige live-stream seminarer, webinarer og holdt e-læringskurs. Det er i og for seg ikke noe nytt, en del av tilbudene har vi hatt før koronakrisen. Men vi opplever en god økning i trafikken, og det gleder oss at våre kunder har brukt tiden godt til faglige oppdateringer, sier Reidun Wang.

Markedet friskner

 - Mai og juni har vært spennende måneder, og ikke minst blir det interessant å se om den positive utviklingen holder seg gjennom juli-måneden. Det vi kan si, basert på historiske erfaringer, er at beauty bransjen har stått seg bra gjennom tidligere kriser. Det så vi for vår bransje på slutten av 80- og begynnelsen av 90-tallet. Kundene ønsker opplevelser og ønsker å skjemme seg bort. 

Tatt bransjeansvar

Dermanor har brukt tiden godt. Internt har medarbeiderne blitt løpende oppdatert på smittevern gjennom nedstengingsperioden.

 - Våre medarbeidere har gjennomført NFVBs e-læringskurs i smittevern, så vi var oppdaterte da våre kunder kunne starte opp virksomheten. Vi må dra lasset sammen, og bygge opp aktivitetene på en god og fornuftig måte. Kundene kommer tilbake. Behovet for beauty- og velværetjenester har ikke blitt borte under koronakrisen, poengterer Reidun Wang.


Artikkelen står på trykk i SALONG Hud & velvære nr. 2 2020

Du kan lese alle NFVBs magasiner HER. 

Tilbake
ANNET INNHOLD