NFVB har et godt og konstruktivt fellesskap med NHO og landsforeningen NHO Service og Handel.
NFVB har et godt og konstruktivt fellesskap med NHO og landsforeningen NHO Service og Handel.

Løsningsorientert fellesskap

Krisepakkene skal nå omsettes fra ord og prinsipper til kroner og raske tiltak. NFVB, NHO Service og Handel og NHO jobber sammen om konstruktive løsninger.  - I denne krisen er vi et eneste stort, effektivt og fruktbart fellesskap, sier NFVB-direktør Anne Mari Halsan.

Av: - NFVB
Sist oppdatert: 2020-03-31T17:51:22.0000000Z

Halsan har jobbet målrettet for å få frem frisør- og velværebransjens behov.  Det har medlemmene lagt merke til gjennom daglige informasjonsbrev på e-post. 

Konstruktivt samarbeid 

Gjennom behandling av krisepakke 1, 2 og 3 har bransjen vært til stede med en tydelig stemme.
 - NFVB, NHO Service og Handel og NHO er aktivt med i forhandlingene i form av innsikt og løpende innspill til politikere, departementer og direktorater.  Vårt mål er å sikre bedriftene og å bidra til konstruktive og effektive løsninger.  NFVBs krav er full dekning av faste kostnader i perioden vi er stengt ned, og vi ønsker også å behandles særskilt som en av de bransjene som faktisk er gitt yrkesforbud, sier Halsan.

 - Det er nå behov for å detaljere ut eksakt hva rammene skal være, og hvordan kvalifisering til støtte og selve kontantutbetalingen skal gjennomføres. Dette skal vi i NHO-fellesskapet, sammen med Finans Norge og LO, bidra til å finne løsningen på.  Selve proposisjonen vil legges frem for votering på Stortinget førstkommende fredag.

Stort informasjonsbehov

NFVBs medlemmer har som nevnt fått fortløpende orientering, også i helgene. Administrasjonen har også svart direkte på hundrevis av e-poster fra medlemmene. Samtidig har NHO og NHO Service og Handel nå informasjonssider som fanger opp mange av de spørsmålene medlemmene har. Sammen med de koronaoppdaterte sidene til NAV utgjør dette den beste kilden til å dekke bedriftenes informasjonsbehov.

Tilbake
ANNET INNHOLD