Fagbladet SALONG Hud & velvære: Det skjer noe i bransjen…

NFVB har hatt landsmøte, og det kan slås fast at det er «stø kurs» mot de mål forbundet har satt.  NFVB har mye på agendaen, og den samlede ønskelisten fra alle aktørene i bransjen er lang. Mye av oppgavene til det nye styret er å prioritere arbeidet og sørge for gjennomføringskraft til de viktigste sakene.

Fagbladet SALONG Hud & velvære nr. 4 er nå på vei til Norges hudpleie- og velværebedrifter. Det gir som vanlig viktig og nyttig input til salongledere.

I spissen for det nyvalgte forbundsstyret er Espen Sævold, fra Visit frisør & hudpleie. Han driver også Frisør- og hudpleieinstituttet i Bergen. Tydeligere kan det nesten ikke sies at han ser fellesnevneren mellom de to fagområdene, både innen salongdrift og utdanning.


Guri Elisabeth Andreassen fra 7. Himmel i Bodø er ny i NFVBs styre. Hennes bedrift ble tidligere i år kåret til Årets Hudpleiebedrift. 7. Himmel har også eget akademi, så Guri har i likhet med Espen et sterkt engasjement for viktigheten av et godt faglig fundament.  


Fagbladet SALONG Hud & velvære retter seg mot ledere i salonger og klinikker. «Beauty is business», og SALONG tar opp mange emner som kan relateres til god og sunn forretningsdrift. Noe av det NFVB har gjort i senere tid, er lansering av et bransjetilpasset lederutviklingsprogram. Første kull startet i oktober og ble ganske raskt fulltegnet. Derfor inviteres salongledere nå til NFVB Lederprogram Kull 2, med oppstart i januar. 


Også på leverandørsiden er det stor aktivitet, og NFVB/SALONG var blant annet tilstede på Dermanorkonferansen tidligere i høst. I dette magasinet kan du få et lite innblikk i hva ulike leverandører har på agendaen, og hva de mener salonger og klinikker bør fokusere på akkurat nå.  Noen ganger kan et lite tips være starten på din salongs suksesshistorie. 


Noen salongledere har et ganske snevert syn på sin bransjedefinisjon. Det kan være smart å tenke i nisjer for å i forretningssammenheng bli en vinner i en del av markedet, men i bransjepolitisk sammenheng må man tenke bredere for å vinne. NFVB er et slagkraftig forbund, men det er jo medlemmenes samlede kraft som skaper gjennomslag for bransjens ønsker og behov. Det er derfor en viktig oppgave for NFVB å få flere medlemmer. NFVB er ikke «de», NFVB er «deg». Det er et fellesskap av bedriftsledere som alle er med på å skape bransjeutvikling. 

 

Hensikten med fagbladet SALONG Hud & velvære er å gi deg kunnskap og inspirasjon. Med ønske om riktig god lesning
(magasinet sendes alle hudpleiesalonger, men kan også leses digitalt på fagblader.nfvb.no)

Tilbake
ANNET INNHOLD