Frisørstolen Sanasella og føneren Dual Air er begge norskutviklede produkter som bidrar til å senke skuldrene et hakk ekstra i forhold til konkurrende produkter i markedet. Det lille ekstra kan få veldig stor betydning i form av reduserte belastninger, og gi et lavere sykefravær. Det viktigste disse produktene uansett bidrar til, er at de setter arbeidsmiljøet på dagsorden og skaper bevissthet rundt hva man kan gjøre for å ivareta god helse. Frisøryrket kan være fysisk krevende, og både arbeidsgiver og arbeidstaker må være bevisst på å forebygge helsemessige plager.
Prosjekt Sunne Hender, GDPR, tariffen 2018, produktnyheter, NFVBs strategiprogram - dette er også noe av det som du kan lese mer om i Magasinet FRISØR. Viktig salonginformasjon er aldri dumt å få med seg...
Inspirasjon er energigivende. Magasinets faste artikkelserie "Drømmesalongen" presenterer salonger som er virkeliggjørelsen av noens drømmer.
Vi trenger impulser for utvikling. Mange av frisyrekolleksjonene som presenters i FRISØR er ikke nødvendigvis de du ser på gaten, men kan gi solid faglig inspirasjon. Vi trenger alle å utfordre oss selv litt, en gang i blant...
NFVB ønsker at alle frisører skal være oppdaterte, inspirerte og ha de aller beste forutseninger for en lang karriere i bransjen. Magasinet FRISØR kan også leses på nett: Fagblader.nfvb.no
Tradisjonen tro, lanserer Aveda nok en gang Earth Month. For 2024 er temaet: The Power of Every Drop. Kampanjen inkluderer et samarbeid med Charity: Water, en ideell organisasjon som jobber for å gi rent drikkevann til mennesker i utviklingsland.
Sjekk #AvedaWalksForWater.
Det kan også nevnes at Aveda 22. april oppfordrer folk til å droppe hårvasken for å spare vann. Fra 15. april vil kampanjen vise arbeid til influensere som styler håret bærekraftig uten vask.
Sjekk #NoWashDay.